המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) לפרקליטו של שוטר סיור מתחנת חיפה כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע שייערך לו, בגין תקיפת עצורים, איומים וגרימת חבלה לפעיל ג'עפר פרח בתחנת חיפה בחודש מאי החרון. השוטר מצוי בחופשה כפויה מאז המקרה.  עוד אמרו במח"ש כי בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום הוזמן השוטר להשמיע, באמצעות באי כוחו, את טענותיו בהליך שימוע ככל שיחפוץ בכך.

ג'עפר פרח הגיב להחלטה ואמר כי "זה לא רק השוטר הבודד. מדובר במערכת שנרקבה בתרבות שקר ואלימות. חבל שמפקדי המשטרה נתנו יד במשך חודשים לשקרים כלפיי. מצפה שהמפכ"ל יתנצל על הגרסאות השונות שמסר בימים לאחר התקיפה".
 
כזכור, רגלו של פרח, מנהל מרכז מוסאוא, נשברה לאחר שנעצר בהפגנה של ערביי ישראל על הנעשה ברצועת עזה והוא פונה לבית החולים. באיחוד האירופי קראו לאחר האירוע לפתוח בחקירה מהירה בנוגע לפציעת פרח. 



מהמשטרה נמסר בתגובה: "בהמשך לחקירת ההפגנה שנערכה בחיפה ביום 18.5.18 במהלכה נפצע אחד המפגינים ובעקבות פרסום החלטת מח״ש להגיש כתב אישום נגד השוטר שתקף עפ"י החשד את העצור וזאת, כמקובל, בכפוף לשימוע.  הרינו להזכיר כי משטרת ישראל הוציאה את השוטר לחופשה כפויה מיד עם פתיחת החקירה. מאז הוארכה החופשה הכפויה מעת לעת וזאת עד לקבלת החלטת מח״ש בעניינו. עם קבלת החלטתם, תחזור ותדון משטרת ישראל באשר לעתידו כמקובל במקרים כאלה. יודגש כי המעשים המיוחסים לשוטר אינם עומדים בקנה אחד עם ערכיה של משטרת ישראל".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב על החלטת מח"ש: "השוטר צריך להיענש, לשבת בכלא ולהיות מסולק מהמשטרה, אבל הבעיה היא הרבה יותר גדולה. הבעיה היא במפקדים שלו, שנחשפו לפוסטים הגזעניים שלו בפייסבוק ולא עשו דבר. הבעיה היא במפכ"ל ובאנשיו שהתראיינו ותקפו את פרח. הבעיה היא במערכת משטרתית מפלה וגזענית שתחת כנפיה צומחים עשבים שוטים כמו אותו שוטר".