בביתר עילית עדיין מתקשים לעכל את האסון שהתרחש הלילה, בו נהרגו אפרת גינצבורג בת הארבע, ואחיה בן השנתיים צבי. תושב המקום, יקי הרשקופ, ורב כבאי דניאל מזרחי תיארו בתכניתה של אילה חסון ב-103fm את המראות הקשים שבהם נתקלו עם הגעתם לזירת האירוע.

"בשעה 21:13 קיבלנו את הדיווח על בית דירות שנשרף וראינו את התושבים רצים לכל עבר מהדירות שלהם", סיפר רב כבאי דניאל מזרחי. "הדיווח היה על שריפה בדירה, אך כשהגענו למקום מצאנו בניין שלם שעולה באש. מיד חתרנו למגע וחילצנו את הלכודים שמצאנו מהבניין. עלינו לבניין עם סולם בקומה שנייה מתוך חמש. רובם היו מבוהלים וחלקם סבלו משאיפות עשן".

 

"העשן עלה למעלה והקשה עלינו את שדה הראייה, כך שהיה לנו קשה לחלץ את החשודים", הוסיף איש שירות הכבאות. "הטמפרטורות היו גבוהות במיוחד והיה קשה לאתר את מוקד הבערה".

"בשלב הזה", לדבריו, "עדיין אנחנו לא יודעים איך בדיוק החלה השריפה, אך  כנראה שמדובר בנורה שהייתה דלוקה, התפוצצה וגרמה לאש להתקלח. הנושא נמצא תחת חקירה והפרטים יתגלו בהמשך. על פי הערכה ראשונית, הנורה הייתה נורת הלוגן שייתכן והייתה דלוקה בחדר הילדים".

לשיחה הצטרף יקי הרשקופ, עד הראיה ותושב ביתר עילית שהיה מהראשונים שהגיעו לדירה. "הגעתי למקום בדקות הראשונות של האירוע, כשהכבאים הורידו את הסולמות מהכבאית", סיפר הרשקופ, שהוסיף: "היה לי ניסיון בעבר בשריפות שקרו בעיר בהם ונאלצתי לסייע. מיד ניגשתי לסייע עליתי על הסולמות, ויחד עם אנשי ביתר עילית פרצנו את הגדרות וחילצנו חלק מהלכודים".


על הילדים שנספו בשריפה, סיפר: "תיארתי לעצמי שיש עוד אנשים אבודים בבניין, ואכן התגלה בסוף ששני אחים שגרו בקומה למעלה נהרגו. בדיעבד הבנתי שהוריהם של הילדים היו באירוע והילדים נותרו ישנים בביתם בקומה העליונה. אין לי מושג מה עלה בנוגע לגורלה של הבייביסיטר. אני רוצה להודות לתושבי ביתר שנרתמו לעזור להעביר את הדיירים לבניין אחר וסיפקו להם מיטה לישון בה באותו לילה".