נציב הכבאות וההצלה, רב-טפסר דדי שמחי, הנחה היום (רביעי) על הקמת צוות בדיקה בראשות קצין חקירות ראשי טפסר-משנה רן שלף לבדיקת אירוע השריפה בביתר עילית, בו נספו הלילה שני פעוטות, צבי ואפרת גינזבורג. לפי ממצאים ראשוניים של צוות החקירה שהוקם באירוע ניתן לקבוע אין חשד למעשה פלילי ובסבירות גבוהה מדובר בכשל טכני. 

נציב הכבאות הגיע לאירוע וכבר בשעות הלילה ביצע יחד עם מפקד מחוז יו״ש תחקיר ראשוני, שכלל שחזור של האירוע עם צוותי הכיבוי שהיו במקום וטיפלו בו. ראש מחלקת חקירות, טפסר-משנה רן שלף, ציין כי בנסיבות האירוע וקצב התפשטות הדליקה הילדים כבר לא היו בין החיים עם קבלת ההודעה בשירותי הכיבוי. קביעה זו מתבססת על העובדה שהזירה הייתה עמוסה בחפצים דליקים. כאשר חפצים אלו נדלקו הם יצרו תוך זמן קצר עשן סמיך מאד וחום רב.

משירותי הכבאות נמסר: "מדובר באירוע טראגי בו נספו שני פעוטות ולכן אנו חוזרים ומדגישים את החשיבות בהתקנת גלאי עשן שיכול להתריע בזמן אמת ולהציל חיים. בנוסף, אין להשאיר ילדים קטנים ללא השגחת מבוגר". 



השריפה בבית"ר עילית. צילום: דובר כב"ה מחוז יו"ש
השריפה בבית"ר עילית. צילום: דובר כב"ה מחוז יו"ש



הלווייתם של שני הפעוטות התקיימה בבית הלוויות שמגר בעיר. משפחת גינזבורג ביקשה שרק בני המשפחה והקהילה בביתר ישתתפו בהלוויה.