הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן והבלקן בשנות ה־50 אומנם טרם סיימה את עבודתה, והמדינה לא הודתה רשמית בתופעה, אבל בחדרה ייקרא בקרוב רחוב על שמם של "ילדי תימן החטופים". הטקס הרשמי, שבו ייחנך הרחוב ויוסר הלוט מעל שמו החדש, יתקיים בחדרה בשבוע הבא, במעמד ראש העיריה צביקה גנדלמן וסגניתו חדוה יחזקאלי.



בהזמנה שנשלחה לפעילים בקרב יוצאי תימן בארץ נאמר כי מדובר ב"אירוע היסטורי וחסר תקדים". מי שיזם וקידם את האירוע הוא אבנר פרחי, יו"ר ארגון ילדי תימן. "אני כבר שנתיים פועל ומנסה למצוא מקום בארץ שיסכים לקרוא רחוב על שם ילדי תימן החטופים", אמר פרחי. "אני שמח שלבסוף זה הסתייע בעירי חדרה. ועדת השמות העירונית אמורה להתכנס בקרוב ולאשר קריאת רחוב על שם ילדי תימן החטופים".



"היו לא מעט קשיים בדרך"



פרחי מסביר כי השם "ילדי תימן החטופים" הוא גנרי. בשנות ה־50 נחטפו במעברות גם ילדים אשכנזים, גם ילדים של עולי הבלקן והמזרח. מאחר שמספר המילים בשלט רחוב מוגבל, החלטנו לקרוא לו רחוב 'ילדי תימן החטופים'". לדבריו, "היו קשיים לא מעטים בדרך להחלטה להנציח את ילדי תימן החטופים ברחוב. תחילה חששנו שהטקס יידחה בגלל הקרבה לבחירות המקומיות, אבל לבסוף הובהר לנו שחייבים לעשות זאת בחודש אוקטובר, המועד שבו מתכנסת ועדת השמות העירונית כדי להחליט על שמות חדשים לרחובות בעיר".



לדבריו, "אין אומנם גושפנקה רשמית של המדינה לטענות של משפחות יוצאי תימן בדבר חטיפת ילדים, אבל ישנם מסמכים וישנם עדויות שהולכות, נחשפות ומתבררות שחושפות את מעטה הסודיות מעל הפרשה המטלטלת והכואבת כל כך. אני מקווה שקריאת רחוב על שם ילדי תימן החטופים תהיה סוג של פיצוי מסוים למשפחות, שלא מפסיקות עד עצם היום הזה לנסות לאתר את יקיריהן".



שלט הרחוב על שמם של ילדי תימן החטופים יוצב בפינת הרחובות דוד שמעוני ודרך הרכבת ויחליף את "דרך הרכבת". הטקס נקבע אומנם לשבוע הבא, אבל פרחי וחבריו כבר מיהרו לקבוע את שלטי הרחוב החדשים במקום.