גיא פלג הפרשן המשפטי של חברת החדשות ושדרן 103FM התייחס הבוקר (ראשון) למסמך המשטרה שחשף כי ניצב דוד ביתן, המועמד למפכ"לות, רכש ביישוב מיתר דירה במחיר מוזל עקב היותו שוטר אך במקום לגור בה כפי שנדרש השכיר אותה במשך עשר שנים. "מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן הוא אחד משלושת מהמועמדים למפכ"לות", סיפר פלג, "לפני עשור המשטרה החלה בשיתוף עם האוצר ומנהל מקרקעי ישראל בפרויקט בנייה דומה למחיר המשתכן של דירות מסובסדים מהמדינה במקומות אטרקטיביים כשמי שזוכה בהם מקבל הנחה משמעותית במחיר הדירה. הפרויקט יועד לשוטרים הזוטרים שהמשכורת שלהם נמוכה יחסית וכלל סעיף שהדגיש שמי שזוכה בדירה מתחייב לגור בה".



"אמש פרסמתי כי הניצב ביתן זכה בהגרלה אך לא התגורר בדירה", המשיך פלג, "התברר שהדירה מושכרת כבר יותר מעשור. המשטרה הבהירה בתגובה שלא היה ביקוש לפרויקט ולכן בכל זאת התקבל האישור לאפשר לביתן לרכוש את הדירה ואף להשכיר אותה על פי חוק".



"במשטרת ישראל יש 30 אלף שוטרים", המשיך פלג, "הפרויקט בו ניצב ביתן זכה לדירה היה הפרויקט הראשון מסוגו במשטרה. היו בו 37 יחידות דיור והוא היה מיועד לשוטרים הזוטרים, מדוע אף אחד לא רצה לקבל את הטבה הזו מהמדינה? האם בעצם מדינת ישראל החליטה לתת הטבה לקצינים בכירים טרם שחרורם? אינני יודע כמה הפרסום הזה ישפיע על סיכוייו למפכ"לות".



"במשטרת ישראל יש עשירים ועניים", סיכם, "הקצונה הזוטרה סובלת ממשכורות גרועות בעוד שהקצונה בכירה זוכה לפנסיות גבוהות ומשכורת נפלאה. נדמה לי שמדינת ישראל לא ביצעה את הפרויקט עבור הניצבים הזוטרים".