המחאה התחדשה גם הערב: על פי הערכות הדגלים השחורים, למעלה מ-210,000 מפגינים ומפגינות יצאו למחות אמש (שבת) בלמעלה מאלף מוקדים ברחבי ישראל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הסיסמה "ביבי-לך!", זו השבת ה-16 ברציפות. המשטרה דיווחה על מעצרם של ארבעה מפגינים שהפרו את הסדר ותקפו שוטרים. 

מחאה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

ההפגנות חודשו בעשרות גשרים, צמתים וכיכרות ונערכות בהתאם לכללי הקורונה, שדורשים הפגנה בקפסולות ובמרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. במסגרת ההפגנה בשדרות רוטשילד בתל אביב, יצרו המפגינים "שרשרת תקווה", תוך שהם קוראים "הון, שלטון, עולם תחתון". 

מהמשטרה נמסר כי "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ובחלק מהמקומות נקטו באלימות פיסית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את הנחיות הקורונה כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור". 

במהלך הערב, כך לפי המשטרה, מפרי סדר מקרב המפגינים תקפו שוטרים והשחיתו רכוש ובכלל זאת נעצרה חשודה אשר ריססה צבע על ניידת משטרה. מפרי סדר התעמתו עם שוטרים ותקפו אותם תוך השלכת חפצים ומייצגים אותם נשאו. מספר שוטרים נחבלו וטופלו במקום.

בחולון, עצרה המשטרה שני צעירים אשר הפרו את הסדר במהלך מחאה באזור המדיאטק בחולון כאשר ניסו לקרוע דגלים של המוחים וסירבו לבקשות המשטרה לעצור. בתל אביב יצאו המפגינים לתהלוכה בלתי חוקית מכיכר הבימה ת"א, ולטענת המשטרה אף תקפו את השוטרים. "המפגינים צועדים על צירי תנועה מרכזיים, אינם מקפידים על רווחים כנדרש ובכך מסכנים את שלומם ובריאותם ואת שלום משתמשי הדרך". 

במהלך ההפגנות בירושלים, מפגינים ניסו לצאת בתהלוכה על אחד הרחובות באופן שלא תואם מראש, והם נעצרו על ידי השוטרים. "משטרת ישראל קוראת למי שמשתתף במחאות, להקפיד לעשות זאת תוך שמירה על התקנות ולעטות מסיכה כנדרש למען בריאות כלל הציבור והשוטרים", הדגישו במשטרה. 

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם), הצטרף למחאה בסמוך לביתו ואמר: "אנחנו נכנסים לשבוע שני של סגר שהוא לא מחויב מהמציאות ושנועד רק לחסום את ההפגנות. אז הנה התשובה: לא ישתיקו אותנו לא יחסמו אותנו. זה לפי ההנחיות. אלף מטרים מהבית, אנשים עומדים כמו שצריך אבל הם אומרים שהם לא מוכנים שייקחו להם את התקווה."

הפגנה נגד נתניהו בקיבוץ להב (צילום: איה דבורין)
הפגנה נגד נתניהו בקיבוץ להב (צילום: איה דבורין)

כזכור, שלשום במהלך ראיון בתוכנית "אופירה ובקרוביץ'", איימה שרת התחבורה, מירי רגב, על מגיש התוכנית, כדורגלן העבר אייל ברקוביץ', כי אם לא יתנצל על שאמר בשבוע שעבר כי הליכוד הוא "ארגון פשיעה", הוא לעולם לא יהיה מאמן נבחרת ישראל. את הדברים אמר ברקוביץ' בזמן ריאיון עם ח"כ מיקי זוהר, שהודיע בתגובה כי לא יופיע יותר בתוכנית. 

מתנועת הדגלים השחורים נמסר כי "ראינו את שרת השנאה והניתוק במופע חסר תקדים של איומים וסחיטה נגד כל אזרחי המדינה שיוצאים למחות. את תרבות השנאה והמאפייה של נתניהו ושל משרתיו הנרצעים חייבים לעקור ממדינת ישראל. לאזרחים ולאזרחיות מגיעה מנהיגות שתעצור את הקריסה הכלכלית, שתאפשר לאנשים הפשוטים לצאת לעבוד ולהתפרנס, שתאפשר לערבות ההדדית והאחווה לחזור למדינת ישראל".

מחאה נגד נתניהו בשדרות רוטשילד בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד נתניהו בשדרות רוטשילד בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)


עוד הוסיפו מהתנועה: "היום מתקיימות הפגנות במעל ל-1,219 מוקדים ברחבי הארץ, גם במה שהיו פעם מעוזי הליכוד והיום הם הנפגעים העיקריים מההתעללות של נתניהו במדינת ישראל. למענם ולמען כל אזרחי המדינה- לא נוותר עד שביבי יתפטר". 

מפגינה בשדרות רוטשילד  (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינה בשדרות רוטשילד (צילום: אבשלום ששוני)

המשטרה הודיעה כי נערכה בכוחות מתוגברים לאכוף את תקנות החירום הן במסגרת המחאות ברחבי הארץ והן במסגרת חגיגות ההקפות לשמחת תורה. המשטרה החליטה לאפשר קיומם של האירועים, ובתנאי שיישמרו תקנות החירום במסגרת צו בריאות העם והמאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה. יחד עם זאת מאות שוטרים וביניהם שוטרים סמויים, מוקמו ברחבי הארץ על מנת לתת מענה מהיר במקרה של הפרת התקנות. 

הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)