היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלח היום (שני) מכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, על הגשת כתב אישום נגד חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בהתאם להסדר הטיעון שחתמה איתה הפרקליטות.



לחברת הכנסת זועבי מיוחסת עבירה של העלבת עובד ציבור לאחר שבקיץ 2014 התעמתה עם שני שוטרים בבית המשפט בנצרת וקראה לאזרחים לירוק עליהם. במסגרת ההסכם, נמחק מכתב האישום סעיף ההסתה לאלימות. על פי ההסדר זועבי תוותר על כל טענה לחסינות, תודה במיוחס לה ותורשע.



בהתאם להסדר העבירה זועבי מכתב התנצלות בו היא כתבה כי "ההתבטאויות שלי נאמרו מתוך סערת רגשות בלבד. ההתבטאויות האלה אינן מייצגות את הסגנון שלי או את דרכי ולא התכוונתי לפגוע באדם כלשהו. אני מצטערת על אמירת הדברים ומתנצלת בפני כל מי שנפגע.



כזכור, לפני כשבוע וחצי חתמה זועבי על הסדר טיעון שבמסגרתו היא תורשע בהעלבת עובד ציבור (שוטרים) ביולי 2014. על ההסדר חתמו פרקליטיה של ח"כ זועבי מארגון עדאלה ונציגי הפרקליטות בנצרת והוא מתייחס לתקרית שאירעה בחודש יולי 2014, לאחר חטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו-חדיר. 
ח"כ זועבי העליבה שוטרים ברחבת אולם בית המשפט בנצרת והטיחה בהם אמירות קשות ופוגעניות בשל שירותם במשטרת ישראל. היא קראה לעברם: "אתם משתפים פעולה נגד בני עמכם, צריך לנקות בכם את הרצפה וצריך לירוק לכם בפרצוף".