הצעת חוק שיזמה ח"כ רויטל סויד תעלה היום (ראשון) לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה. הצעת החוק מבקשת להסדיר את החוק הקיים כיום ולהכיר גם בהורה חד מיני, שאינו ההורה הביולוגי, כהורה שכול. באשר לזוגות חד מיניים-הכרה בבן הזוג כאלמן או אלמנה.



ההצעה תתקן את המצב הקיים בחוק כיום, לפיו, הורה שאינו ההורה ביולוגי, אך גידל את הילד, אינו זכאי לקבלת הכרה כהורה שכול. סוגיה נוספת אותה מסדירה הצעת החוק נוגעת גם לזוגות חד מיניים אשר שכלו את בן / בת זוגם והחוק כיום אינו מכיר בהם כאלמנים.



ח"כ סויד אמרה כי "אבל ושכול לצערי אינם פוסחים על בני הקהילה הגאה. לפחות ברגעים קשים אלה זכאים הזוגות החד מיניים להכרה ולגישה שוויונית מצד המדינה על ששיכלו את ילדם או בן זוגם. השוויון חייב להישאר מלבד הזכויות, יש כאן עניין חברתי חשוב. כל אחד במדינת ישראל צריך להיות שווה לאחר, ללא קשר האם הוא חבר בקהילת הלהט"ב או שהוא סטרייט. החוק היום עושה עוול עבור אותם אנשים ששכלו את קרוביהם, ומלבד האבל והקושי בהתמודדות, נאלצים אף להלחם על הזכויות המגיעות להם. מדובר על הכרה וזכויות שבחלקם אף כלכליות אשר מהוות חלק חשוב עבור אותם אנשים ששכלו את קרוביהם".



הח"כית הרחיבה על מאבק קהילת הלהט"ב להשתלב בשירות הצבאי והזכירה בדבריה את חוק משפחות החיילים שניספו במערכה: "בשנים האחרונות, לאחר מאבק, השתלבו הלהט"ב גם בצבא ובמערכת הביטחון. המאבק הארוך והמתמשך נשא פרי, אך עדיין הינו רחוק מקו הסיום. חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, אינו מכיר במצב בו משפחה הינה חד מינית, ומכך אינו מביא בחשבון תרחיש שמשפחה או זוג חד מיניים יכולים לאבד את ילדם. הבעיה נוגעת גם למצב בו בן זוג חג מיני ישכול את יקירו. החוק המעוגן כיום ישן, ועל כן אינו מותאם למרקם החברתי הישראלי העכשווי. כיום, זוגות חד מיניים רבים הם בעלי משפחות ומגדלים ילדים ואין לדעת מתי נידרש להצעת החוק".