חמש שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) על שני תושבי ראשון לציון, שהורשעו בניסיון שוד אלים של קשיש בן 87 בביתו. השופטת ציינה כי מעשיהם הברוטליים מצביעים על "פגם מוסרי" והתחשבה בכך שמאז התקיפה, מצבו הבריאותי והנפשי של הקשיש נמצאים במגמת ירידה, והוא אינו מסוגל לצאת מהבית. 
 
השניים, דוד צ'יסטי ואילן כץ, הורשעו במסגרת הסדר טיעון. הם הודו כי ביצעו את המעשים כיוון שקיבלו מידע לפיו בדירתו של הקשיש מצויה כספת ובה כסף רב. במאי 2015, בשעות הצהריים, הם הגיעו לדירה, בה שהו באותה עת הקשיש והמטפלת הסיעודית שלו. הם צלצלו בדלת והציגו עצמם כנציגי חברת "סופרגז".
 
המטפלת פתחה את הדלת והשניים התנפלו עליה והפילו אותה על הרצפה. צ'יסטי קשר את ידיה ופניה באמצעות סרט דביק, תפס את ראשה וכיסה אותו במגבת ובסרט הדביק, בעוד כץ אחז בידיה ובצווארה וריתק אותה לקרקע. המטפלת ניסתה להתנגד ונאבקה בפורצים, אך ללא הועיל.
 

הקשיש, ששכב במיטתו, שמע את צעקותיה של המטפלת לעזרה. הוא קם ממיטתו ופסע לאיטו באמצעות מקל ההליכה לכיוון היציאה מחדרו. כשאחד מהם הבחין בקשיש יוצא מחדרו, דחף אותו בראשו והקשיש נפל ארצה. משלא מצאו כספת בדירה, נמלטו הנאשמים מהמקום, כשהם מותירים את הקשיש שכוב על הקרקע ואת המטפלת כפותה.

התלות באחרים גרמה לקשיש לסבל ותסכול עד כדי מחשבות אuבדניות


מאז המקרה, חייו של הקשיש השתנו לבלי היכר. לפני כן היה עצמאי ברוב תחומי החיים. אחרי המקרה נפגע מצבו הפיזית קשות. הוא סובל מבעיות מוטוריות, כאבי ראש וסחרחורות ומרותק לכיסא גלגלים. התלות באחרים גרמה לקשיש לסבל ותסכול עד כדי מחשבות אבדניות. הוא צמצם הקשר עם נכדיו, ניתק את קשריו החברתיים, מיגן את דירתו ונמנע מלהכניס אנשים לביתו ללא תיאום מראש.
 
שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, מיכל ברנט, ציינה בגזר הדין גם את העובדה ששני הנאשמים הביעו חרטה ובושה על המעשים. עם זאת, היא ציינה כי "מדובר במעשים אלימים וברוטליים, בפרט בשים לב לכך שהנאשמים כיוונו להימצאות הקשיש בביתו. לאור הסתייעותו של הקשיש במקל הליכה, ברי כי לא היה כל צורך בהפעלת כוח פיזי כלפיו על מנת לנטרלו, ובחירתו של הנאשם  לעשות כן מצביעה על פגם מוסרי".
 
היא גזרה על השניים חמש שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי, פיצוי לקשיש בסכום של 6,000 שקל מכל אחד מהם וקנס כספי.