קמפיין "השתולים" של תנועת אם תרצו נגד פעילי שמאל לא יגיע לחקירה פלילית - כך הודיע היום (ראשון) המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עמית איסמן. את החלטתו נימק בכך שמטרת הקמפיין, שהביע תמיכה בחוק השקיפות, הייתה "לתמוך בהצעת החוק אותה מנסה הסרטון לקדם, ולא לנקוט בפעולה או במעשים אלימים".



בלב הקמפיין עמד פרסום סרטון שהופץ על ידי אם תרצו באתרי אינטרנט שונים, ביניהם עמוד הפייסבוק ואתר האינטרנט הרשמי של הארגון וכן אתר שיתוף הקבצים יו-טיוב. בסרטון נראה צעיר בעל חזות ערבית מתקרב למצלמה עם סכין בידו בתנועת דקירה. לאחר מכן מציג הסרטון את חגי אלעד מארגון בצלם, ישי מנוחין מהוועד הציבורי נגד עינויים, סיגי בן ארי מהמוקד להגנת הפרט ואבנר גבריהו מארגון שוברים שתיקה, כשתולים של מדינות אירופאיות ושל האיחוד האירופי ומאשים אותם בניסיון לסייע למחבלים שמבצעים פיגועים. "כשאנחנו נלחמים בטרור, הם נלחמים בנו", נאמר בסרטון.



מטרת הקמפיין לקדם את הצעת החוק של שרת המשפטים, איילת שקד, לחייב ארגונים חברתיים לחשוף את מקורות המימון הזרים שלהם. בעקבות פרסום הסרטון, התקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פניות ובהן קריאה לפתוח בחקירה פלילית נגד מי שעומד מאחורי הקמפיין, שטענה כי הוא תמיר את דמם של הפעילים ומהווה הסתה לאלימות.



"אכן מדובר בסרטון בוטה ובעייתי מאד, וטוב היה לולא פורסם", נכתב בתשובת המשנה לפרקליט המדינה למרכז הרפורמי לדת ומדינה שהיה בין הפונים. "עם זאת אנו סבורים כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית בגין פרסום הסרטון האמור. נוכח לשון החוק נראה כי הסרטון, על אף שכאמור הינו בעייתי מאד בעינינו, אינו עולה כדי עבירה של הסתה לאלימות".