מגעים מתקדמים להסדר טיעון עם בילאל אבו גאנם, שמואשם ברצח שלושה בני אדם בפיגוע בשכונת ארמון הנציב בירושלים בחודש אוקטובר 2015. על פי ההסדר, אבו גאנם, בן 21 מג'אבל מוכבר, יודה ויורשע בשלוש עבירות רצח וירצה שלושה עונשי מאסר עולם מצטברים. בתמורה, הוא לא ייענש בגין שבע עבירות של ניסיון רצח.



בפיגוע נרצחו חביב חיים, ריצ'רד לייקין ואלון גובברג. על פי כתב האישום, שהוגש בנובמבר באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, אבו גאנם, סטודנט באוניברסיטת אבו-דיס, תומך בארגון חמאס. אבו גאנם ושותפו החליטו לבצע פיגוע נגד יהודים, מאחר ש"המתנחלים רוצחים ילדים קטנים". ב-13 באוקטובר עלו השניים לאוטובוס בקו 78, בארמון הנציב.



כאשר הגיע האוטובוס לצומת הרחובות עולי הגרדום וברזני, שלף אבו גאנם אקדח, שותפו שלף סכין והם החלו לפגוע בנוסעי האוטובוס. הנהג, שהבחין במתרחש, עצר את האוטובוס וניסה לפתוח את דלתותיו כדי לאפשר לנוסעים להימלט, אולם המפגעים סגרו את הדלתות. שוטרי מג"ב שהגיעו למקום ירו בשותף למוות ופצעו את אבו גאנם.



במהלך חקירותיו אבו גאנם לא הביע חרטה על מעשיו וסיפק לחוקריו מניע אידאולוגי. בתקופה האחרונה ניהלה הפרקליטות מגעים להסדר טיעון עם באי כוחו וכעת גובש ההסכם, שיובא בפני בני משפחותיהם של הנרצחים ובפני הפצועים בפיגוע, לפני שיובא לאישור בית המשפט.