רועי חיון, מי שנחשב "ילד הפלא" של שוק ההון, הודה והורשע היום (חמישי) במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של ארגון הימורים אסורים, הלבנת הון והתחמקות מתשלום מס. הוא צבר הון רב בפעילות ההימורים הבלתי חוקית, באמצעותו, השתלב חיון בעסקי הגז, הנפט והמסחר באינטרנט והלבין את כספו, "תוך ניצול מצוקתם של מהמרים שהיו חייבים לו כספים".



הבוקר אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את הסדר הטיעון, על פיו ירצה חיון עונש של 28 חודשי מאסר בפועל וישלם לקופת המדינה סך של שבעה מיליון שקלים לפחות. כמו כן, כתנאי מקדים לביצוע ההסדר, נדרש חיון לשלם את כל חובותיו כלפי רשויות המס לשביעות רצונן.



מפרקליטות המדינה נמסר בעקבות ההסדר כי "הרשעתו של חיון והעונש המשמעותי שהוטל עליו מעבירים מסר לפיו מערכת אכיפת החוק פועלת להעמיד לדין גם עבריינים שהצליחו להלבין את הונם, להשתלב בעסקים לגיטימיים ולנתק, לכאורה, בין המקור הפסול של הונם לבין עיסוקם הנוכחי".



חיון בן ה-34 צבר את הונו בתחום האנרגיה והגז, לרכישת נדל"ן מניב ולפיתוח מערך עסקי רחב היקף של מסחר אינטרנטי באופציות. על פי כתב האישום, שהוגש ב-13 בינואר, הוא חלש על עסקי הימורים אסורים ומשחקי מזל וכן עסק במתן הלוואות בריבית וניכיון שיקים. לשם מימוש עסקיו האסורים, קיבץ סביבו עובדים כפופים ושותפים מתחלפים, מהארץ ומחוץ לארץ ולא ניהל תיעוד חשבונאי מוסדר של פעילותו הפיננסית.



את ההימורים ואת המשחקים האסורים ארגן וניהל בישראל, ופנה לקהל מהמרים ושחקנים ישראלי. על פי כתב האישום, חיון אף דרבן מהמרים ושחקנים פוטנציאליים להמר או לשחק באמצעותו. כתב האישום פורס את שיטת ניהול עסקיו של חיון.



החקירה נוהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית במשטרה וביחידת יהלום של רשות המיסים ולוותה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שהודיעה לחשודים נוספים במעורבות במעשים, כי יוגש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע.