עורכת דין המתמחה בייצוג נשים שנפלו קורבן לעבירות מין, הקימה לאחרונה פורום שיספק מתן ייעוץ משפטי ותמיכה לממונות על בירור תלונות בגין הטרדות מיניות במקום העבודה. כפי שפורסם בגלי צה"ל, הפורום יסייע למי שמבצעות את התפקיד הרגיש במקומות עבודה במגזר הפרטי, העסקי והציבורי, אשר במקרים רבים סובלות מקשיים ואף מהתנכלויות.

עורכת הדין רוני אלוני-סדובניק, ממקימות הפורום, מסבירה כי "על פי החוק למניעת הטרדה מינית, כל מעביד המעסיק מעל 25 עובדים מחויב למנות ממונה על בירור תלונות על הטרדה מינית". בישראל כיום מתפקדות אלפי נשים בתפקיד. 

"ברוב המכריע של המקרים, מדובר בבעלות תפקיד בכיר באותו מקום עבודה, אשר בנוסף למשרה רגילה הן ממלאות את הנושא", היא מסבירה. "בדרך כלל הן  כפופות ישירות למטריד עצמו או למקורביו של המטריד. פועל יוצא של מצב זה הוא שהממונה מוצאת עצמה פעמים רבות מדי בשנים האחרונות סובלת מהתנכלות, על כך שהיא עושה את עבודה". 

לדברי אלוני-סדובניק, "במהלך השנתיים האחרונות טיפלנו בארבע ממונות, כולן מהמגזר הציבורי, אשר פוטרו מהעבודה בעקבות הבירור שעשו, או סבלו התנכלות ואיומים. המקרה המפורסם ביותר הוא של הממונה על בירור הטרדה מינית באגף התרבות בעיריית אור יהודה, אשר ניסתה להגן על מתלוננת זוטרה שהוטרדה על ידי ראש העירייה. הממונה שוחחה עם ראש העיר ובעקבות השיחה, בה היא אמרה לו לחדול ממעשיו, למחרת הודיע לה באמצעות שליחיו שהיא מפוטרת". 

אלוני-סדובניק מספרת על מקומות עם סביבת עבודה גסה ופוגענית: "ממונה נוספת באחת הרשויות המקומיות בדרום הארץ, קיבלה תלונות ממספר עובדות בעניינו של בכיר מאד ברשות, אשר נוהג לדבר דיבורים בעלי תכנים מיניים במרחב העבודה. כל הזמן השיח הנוהג הוא של בדיחות גסות, בדיחות המחפיצות נשים וזה לא נעים לעבודות. העובדות התלוננו והממונה מצאה עצמה מפוטרת. הן מוצאות עצמן בין הפטיש לסדן. מצד אחד צריכות לעשות את העבודה ומצד שני נתונות ללחצים".