כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד שתי קטינות, בנות 14 מרמלה, בגין ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סכין, בעקבות הפיגוע בתחנה המרכזית בעיר בשבוע שעבר. על פי כתב האישום, הן החליטו לבצע פיגוע לאומני בעירן, במקום ללכת לבית הספר. 

זירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רעות אבירי מפרקליטות מחוז המרכז, השתיים ביצועו את הפיגוע כחלק ממגל הטרור הנוכחי, בו נרצחו עד למועד הגשת כתב האישום עשרות אזרחים ואנשי כוחות הביטחון ומאות נפצעו. כחודש ימים לפני האירוע, שוחחו הנאשמות על גל הטרור וקשרו קשר להפוך להיות "שאהידות" ולהיהרג כחלק ממלחמה למען הדת, בדרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים.
 
עוד על פי כתב האישום, השתיים גם לקחו השראה מאירוע דקירה במהלכו נורו ונהרגו שלושה מחבלים בשער שכם בירושלים. הן קבעו כי למחרת יבצעו פיגוע דקירה לאומני. ביום חמישי שעבר, הן החליטו לבצע את הפיגוע בשעות הבוקר, במקום ההליכה לבית הספר. לפיכך הצטיידו הנאשמות בסכיני מטבח אשר נטלה כל אחת ממטבח ביתה, והסתירו את הסכינים בתיקי בית הספר שנשאו עמן. 
 

כתב האישום מתאר כיצד הנאשמות צפו לעבר הקניון בתחנה המרכזית בקרית הממשלה ברמלה, והלכו לעברו במטרה לבצע את פיגוע הדקירה שלוש פעמים, אך בכל פעם שבו על עקבותיהן, כיוון שבמקום נכחו אזרחים ולא חיילי צה"ל. משלא ראו הנאשמות חיילים במקום, החליטו לבצע את פיגוע הדקירה כלפי המאבטח שעמד בכניסה לקניון. 
 
השתיים ניגשו לעבר עמדת הבידוק, ולאחר בקשת המאבטח לערוך בדיקה ביטחונית ולבדוק את תיקי בית הספר שלהן שלפו את הסכינים מתיקיהן והחלו לדקור אותו במטרה לרוצחו, ותוך שהן קוראות קריאות "אללה", ואחת הנאשמות צועקת "מוות לכם". כתוצאה מהמאבק נפל המאבטח על הרצפה ובעודו מנסה להתגונן המשיכה אחת הקטינות לדקור אותו עד שהשתיים נוטרלו על ידי חייל צה"ל ומאבטח נוסף.

 

זירת הפיגוע ברמלה. צילום: דוברות מד"א