רופא שיניים מהצפון נשלח ל-20 חודשי מאסר לאחר שהעביר כספים לחמאס תמורת עמלה, כך קבע היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בנצרת ששלח את הרופא אל מאחורי הסורגים. מפסק הדין עולה כי טרם מעצרו של ד"ר מאלכ ג'מיל חטיב (32) מכפר כנא, לפני כשנה, הוזהר הרופא ונדרש לחדול ממעשיו. לפני כשנה נחקר חטיב על מעשיו והוזהר כי מדובר בפעילות אסורה בכספי טרור וכי עליו לחדול מכך. הוא הבטיח שיפסיק, אך המשיך בהעברת הכספים. עבור כל העברת כסף מחלפן כספים בעזה בשם "אבו פארוק" לחמאס בגדה, קיבל עמלה של 1,000 שקלים.



מתסקיר שירות המבחן שהוכן עליו עולה כי המעשים שעשה נבעו מסיבות כלכליות וכי לא פעל ממניעים אידאולוגיים או לאומניים. עוד עולה מהתסקיר כי הוא פעל בשל הקושי לעמוד בפני הפיתוי הכספי כשהוא מתעלם מהוראות החוק בעניין זה. ההמלצה היתה להטיל עליו עונש שלא יכלול מאסר בפועל אלא להסתפק בעבודות שירות.




פגיעה בביטחון המדינה



"הפוטנציאל של העבירות לפגוע בביטחון המדינה ובאזרחיה הינו רב", קבעו השופטים אסתר הלמן, דני צרפתי בנימוקים לגזור עליו מאסר בפועל. עוד כתבו: "הנאשם הוזהר על ידי השב"כ לגבי המשמעות הפלילית של העברת כספים לשטחים. לאחר האזהרה, שב והעביר כספים, לכן היה מודע לסכנה. קיימת במעשיו פגיעה בביטחון המדינה ובפרט במציאות הביטחונית של ימינו". עוד ציינו השופטים כי מי ששוקל ללכת בדרך שבה נהג הנאשם מסתכן במאסר משמעותי.



בית המשפט נשען גם על המצב הנוכחי במדינה לנוכח גל הטרור הפוקד אותה. בין היתר כתבו כי במצב הביטחוני שבו נמצאת מדינת ישראל, "אין מנוס מלראות בחומרה את התנהגותו של הנאשם, הגם שסביר להניח, כי זה למד את הלקח והחרטה שהביע נראית כנה".



לצד עונש המאסר הוטל על רופא השיניים חצי שנת מאסר על תנאי וקנס כספי של 50 אלף שקלים. מכוניתו וסכום כסף בסך 170 אלף שקלים, שנתפס בידיו, חולטו על ידי המדינה.