ענבל אור היא יזמית הנדל"ן שנעצרה אמש בחשד להעלמת עסקאות בשווי של עשרות מיליוני שקלים, כך הותר לפרסום היום (רביעי) לאחר שעורכי דינה של אור, ביקשו מבית המשפט להסיר את הצו, על מנת שתוכל להגיב לטענות נגדה ע"י רשות המסים. גם סמנכ"ל הכספים שלה נעצר אף הוא, בחשד שסייע לה בהעלמת עסקאות בעשרות מיליוני שקלים. אור עצמה טענה כי היא לא ידעה דבר מההתנהלות וברגע ששמעה על כך, מיהרה ללכת ולשלם. על פי החשד, הסמנכ"ל גם הוציא חשבוניות כוזבות.
 
אור והסמנכ"ל נעצרו על נושא הדיווח לרשות המסים. הסמנכ"ל נעצר לאחר שחקירה סמויה שנערכה במשך כחצי שנה על ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה ת"א, הפכה לגלויה. הוא שוחרר בהסכמתו תמורת הפקדת מזומן בסך 100 אלף שקלים, התחייבויות וערבויות על סך 700 אלף שקלים והפקדת דרכונו ל-180 יום.
מהחברה נמסר בתגובה כי "החברה נתבקשה לאחרונה על ידי רשויות המסים להעביר הבהרות בנושאים אזרחים. חשוב להדגיש כי החברה פועלת על פי חוק ובהתאם לחוות דעת מקצועיות. החברה משתפת פעולה לכל אורך הדרך עם רשויות החוק ומעבר לכך אין אנו יכולים להגיב".

הותר לפרסום. ענבל אור היא יזמית הנדל"ן שנעצרה אתמול על ידי חוקרי רשות המיסים בירושלים בחשד להעלמות מס,  אי דיווח על הכנסות בהיקפים הנאמדים בעשרות מיליוני ש"ח והוצאת חשבוניות כוזבות. יממה אחרי שהוציא שופט בית משפט השלום בירושלים דוד שאול גבאי ריכטר, צו איסור פרסום על שמה וזהותה של החשודה הוא החליט לבקשת באי כוחה עורכי הדין אודי ברזילי ורונן רוזנבלום  ונציג רשות המיסים לפרסם את שמה ופרטיה. בבית המשפט הגישה רשות המיסים בקשה למעצר כנגד אור ולפיה בחצי השנה האחרונה מתנהלת חקירה סמויה אודות החשודה אור בחשד להוצאת חשבוניות כוזבות והעלמת עסקאות באמצעות החברות שבבעלותה.
 
בחקירתה הצהירה החשודה כי היא מנהלת בארגון קבוצות רכישה בתחום הנדל"ן "יזמות קבוצתית" אשר מוצגת ללקוחותיה כי "אפשרות לרכישת דירה במחיר מופחת ממחיר השוק" כפי שציינה. החקירה התבססה כך עולה בין היתר פרסומים של אור עצמה במהלך עשר השנים האחרונות ב- 27 פרויקטים באזור מרכז הארץ הכוללים כ – 800 יחידות דיור. עוד נטען כי מחזור העסקאות כפי שדווח למע"מ בתיק האיחוד בלבד עמד על כ-70 מיליון ש"ח ב-5 השנים האחרונות.

לטענת רשות המסים, במהלך 2015 ניסו נציגי מחלקת הביקורת בתחנת מס קניה בתל אביב בה רשומה החשודה לבצע ביקורת לחברות שבבעלותה במטרה לבדוק את אופן הדיווח והצהרותיה של אור בדבר חובות אותן החברות במע"מ, כל חברה לפי הפרויקטים שביצעה. בבית המשפט טענה רשות המיסים כי אור, לא שיתפה פעולה למרות פניות רבות לשלוח באמצעות נציגיה מסמכים, חוזים והסכמים עם בעלי הקרקעות אותם שיווקה, לא התייצבה לחקירות שנקבעו עימה או נהגה לבטלן ברגע האחרון והתנהלות זו מעוררת חשד רב שיש ברצונה להסתיר דבר מה או לשבש את החקירה.

אור כופרת בחשדות נגדה וכי אין בחשדות של רשות המיסים כל טענה לכאורה אפילו לעבירות מרמה או לכך שניסתה להונות את לקוחותיה בשום אופן.
אור עצמה, פנתה אל בית המשפט וביקשה להיבדק בפוליגרף כדי להוכיח את אמיתות דבריה. "לא עשיתי כלום. את עצמי בניתי בעשר אצבעותיי. זה לא אמיתי מה שאני עושה פה. 11 שנים אני מנהלת עסקים , יש לי 1,000 לקוחות ב-27 פרויקטים, אני המומה".

עורכי הדין רונן רוזנבלום ואודי ברזילי המייצגים את ענבל אור וקבוצת אור סיטי נדל"ן מסרו, "מן הראו להמתין לסיום החקירה עד יתבררו העובדות לאשורן:
"נדגיש כי מעולם לא נטענה שום טענה במסגרת החקירה כלפי ענבל אור והקבוצה הקשורה ליסוד של מרמה או הונאה. החקירה מתמקדת אך ורק בהיבט מאוד ספציפי בהתאם לחוק מע"מ. אנו סמוכים ובטוחים שכפי שהחקירה החלה בעקבות הליך ביקורת אזרחי , כך יסתיים העניין בהיבט האזרחי בלבד מבלי הצורך בהליך פלילי. חשוב להדגיש אין קשר בין הפעילות הנדל"נית השוטפת של הקבוצה לבין היבטי החקירה".