בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (חמישי) פה אחד את עמאר אבו דקה ברצח איציק אלגבי ממושב אביחיל ב-2012. על פי כתב האישום, אבו דקה והאדי מוסא, אשר לא החזיקו בהיתר שהייה כדין בישראל, קשרו קשר עם א', שהורשע במסגרת הסכם עד מדינה, להתפרץ לבתים בסמוך לכביש החוף. ב-22/10/2012, בשעה 18:00, אסף מרואן עמר ברכבו את הנאשמים ואת א' והורידם במושב אביחיל, שם החלו לצעוד בין הבתים השונים כאשר ברשותם כלי פריצה. בהגיעם ליחידת הדיור במשק של משפחת אלגבי, פרץ אבו דקה את החלון, נכנס פנימה ופתח את הדלת להאדי מוסא ולא'.



בדיוק באותה עת יצא יצחק אלגבי בן ה-61 מביתו וצעד לכיוון יחידת הדיור הסמוכה כדי להביא לחם לארוחת הערב בביתו. בהגיעו ליחידת הדיור, הפתיע אלגבי את הנאשמים. אלגבי אחז בחולצתו ובצווארו של אבו דקה על מנת למנוע ממנו לצאת מיחידת הדיור, בתגובה דקר אבו דקה את אלגבי בבית החזה באמצעות מברג אשר היה בידו, בעוד האדי מוסא חבט בראשו של אלגבי באמצעות מברג אחר על מנת לסייע לאבו דקה להשתחרר מאחיזתו של אלגבי.



חוקרי המז"פ בזירת הרצח של יצחק אלגבי. צילום: אמיר מאירי
חוקרי המז"פ בזירת הרצח של יצחק אלגבי. צילום: אמיר מאירי



אלגבי נפטר כעבור זמן קצר בשל איבוד דם רב כתוצאה מהדקירה בבית החזה. משנפל אלגבי, נמלטו הנאשמים וא' מהמקום, תוך כדי שא' מתקשר למרואן ומפציר בו לשוב בבהילות על מנת למלט אותם. בהמשך, לבקשת הנאשמים וא', הוביל אותם מרואן למסעדה בבאקה אל ג'רביה, שם ביקש אבו דקה ממוסא להביא לו בקבוק מים על מנת לשטוף את המברג אשר היה מגואל בדמו של אלגבי. לאחר סעודה משותפת במקום ביקשו הנאשמים וא' ממרואן להסיעם לחדרה בשל רצונם להמשיך ולבצע התפרצויות נוספות באותו ערב.



מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי "בית המשפט הרשיע היום את הנאשם, עמאר אבו דקה, ברצח יצחק אלגבי ממושב אביחיל. הנאשם, עם אחרים, פרץ לבית בתו של המנוח, אך לרוע מזלו נכנס המנוח לבית עת שהו בו הפורצים. הנאשם דקר את המנוח באמצעות מברג, גרם למותו ונמלט מהמקום. בית המשפט אימץ היום את עמדת הפרקליטות וקבע כי מדובר ברצח, שבצידו עונש מאסר עולם".