בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) 11 חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי על חאלד מוגרבי שהורשע בשלוש עבירות של הסתה לגזענות, במסגרת שיעורי דת במסגד אל אקצא, שפורסמו באתר האינטרנט YouTube ונחשפו על ידי מכון PMW. הרשעתו של מוגרבי בעבירות של הסתה לגזענות נוגעת לשלושה שיעורים שהועברו בחודשים מאי עד יולי 2015 ובהם השמיע בפני מאזיניו תכנים ורעיונות "בעלי אופי גזעני ואנטישמי מובהק". באחד המקרים  אמר הנאשם כי שואת היהודים התרחשה בשל שחיתותם ומשום שהכינו "לחם מיוחד" לחג הפסח באמצעות חטיפת ילדים, הנחתם בחבית מלאה מחטים והכנת הלחם באמצעות דמם.



בגזר דינו קבע השופט אוהד גורדון כי "קריאת תמלילי השיעורים מותירה רושם עגום, לנוכח רצף הכזבים שהשמיע הנאשם כשהוא חוזר ומרעיל את דעתם של שומעיו בדברים רווי שנאה. לשם כך 'העלה מן האוב' עלילות קשות, ששימשו את שונאי העם היהודי לאורך הדורות ושלא אחת סיפקו תירוץ לפגיעה ביהודים".


השופט הוסיף כי "מטריד ומעציב לראות כיצד ניצל הנאשם את הבמה שניתנה לו, באחד המקומות הרגישים בעולם, שחשיבותו הדתית ניכרת וכשהוא ניצב כאיש דת בעל חזות מכובדת, ישוב על כיסא מגולף ומרופד בהידור ונושא דברים בתוככי מקום פולחן ותפילה, להשמעת דברי משטמה ובלע שוב ושוב. הנאשם הוסיף והפיץ את הדברים בחרבי העולם, לגולשי האינטרנט".



עוד ציין כבוד השופט כי "חשיבות ההוקעה והגדיעה של נגע ההסתה מתחדדת במציאות העדכנית, בה אנו עדים למימושו של הפוטנציאל הפוגעני הנדון. ראשיתו במסרים כנגד היהודים כקבוצה, ובהם מסרים מעוותים אודות 'כוונות השתלטות' על מסגד אל אקצה, ואחריתו בגדיעת חיים ופציעת אזרחים תמימים שכל חטאם בהשתייכותם הלאומית או הדתית".



מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), שניהלה את התיק, נמסר כי "בימים אלה, בהם מבצעי פיגועים מעידים כי ההסתה ברשתות החברתיות ובמסגדים מהווה מניע משמעותי למעשיהם, יש חשיבות לענישה מרתיעה כלפי מי שמנצל את חופש הביטוי לשם הסתה פרועה".