בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שלישי) מאסר עולם על עמאר אבו דקה, תושב טול כרם בן 28, שהורשע ברצח יצחק אלגבי, במהלך פריצה לביתו במושב אביחיל ב-2012. כמו כן נגזר עליו לשלם למשפחתו של אלגבי פיצויים בסכום של 688 אלף שקלים.



"המנוח השאיר אחריו אלמנה וארבעה ילדים בגירים ומספר נכדים", כתבו השופטים בהחלטתם. "התרשמנו כי המנוח היה עוגן מבטחים לכל בני המשפחה, גם כלכלית וגם נפשית. הוא היה איש אוהב אדם, ומושיט עזרה לכל קרוביו וסובביו. מותו של המנוח הותיר חלל עצום בקרב המשפחה, וכאב רב ותחושת אובדן אישית קשה כל אצל אחד ואחד מבני המשפחה".



עם מתן ההחלטה אמרה התובעת, עו״ד יעל בן שמואל מפרקליטות מחוז מרכז כי ״בית המשפט גזר היום את דינו של עמאר אבו דקה, אשר הורשע ברצח יצחק אלגבי ממושב אביחיל. אבו דקה, יחד עם אחרים, פרצו לבית המנוח במטרה לגנוב את רכושו". עוד אמרה עו"ד בן שמואל: "בעת ששהו בבית, נכנס המנוח לבית כדי להביא לחם לארוחת הערב כשסעד עם משפחתו בבית הסמוך והפתיע את הפורצים. הנאשם דקר את המנוח בחזהו באמצעות מברג והחבורה נמלטה מהמקום. בית המשפט אימץ היום את עמדת הפרקליטות וגזר על אבו דקה עונש מאסר עולם, וכן קבע פיצוי משמעותי למשפחת המנוח".



אלגבי ז"ל. צילום: אמיר מאירי
אלגבי ז"ל. צילום: אמיר מאירי



אבו דקה הורשע פה אחד ברצח. בפרקליטות ובקרב בני משפחתו של אלגבי חששו כי אבו דקה יורשע בהריגה בלבד ולא ברצח, אולם השופטים קבעו כי "כל הנסיבות מצביעות על מודעותו של הנאשם לאפשרות מותו של המנוח ועל אדישותו לגורלו המר".



אבו דקה הוא היחיד מבין ארבעת המעורבים באירוע שהואשם בעבירת רצח. האדי מוסא מהכפר דנאבה הורשע בהריגה במסגרת הסדר טיעון ונידון ל-13.5 שנות מאסר. מרואן עמר, ששימש נהג, נידון לשנתיים מאסר וא', מעורב נוסף, חתם על הסכם עד מדינה, במסגרתו הורשע בעבירות כניסה והתפרצות למקום מגורים, שהייה בלתי חוקית בישראל וקשר לפשע ונידון לארבע שנות מאסר.



על פי כתב האישום, אבו דקה ומוסא, אשר לא החזיקו בהיתר שהייה כדין בישראל, קשרו קשר עם א' להתפרץ לבתים בסמוך לכביש החוף. ב-22 באוקטובר בשנת 2012, בשעה 18:00, אסף מרואן עמר ברכבו את הנאשמים ואת א' והורידם במושב אביחיל. בהגיעם ליחידת הדיור במשק של משפחת אלגבי, פרצו אליה דרך החלון. בדיוק באותה עת יצא יצחק אלגבי בן ה-61 מביתו לכיוון יחידת הדיור. הוא הפתיע את הנאשמים ואבו דקה דקר אותו בחזה באמצעות מברג, בעוד האדי מוסא חבט בראשו. אלגבי נפטר כעבור זמן קצר בשל איבוד דם רב.