"אמא אני אוהב אותך הרבה. אבא סלח לי, אני רוצה למות בחיים שלי בדרכי האל. אלוהים גדול ממני, אנשים שונאים אותך, רק אלוהים, אני הולך לדקור מתנחל. אלוהים, שאכנס לגן עדן"
 
את הדברים האלה כתב אנס אקרע, בן 18 מאזור שכם, דקות לפני שביצע פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, במרץ האחרון. כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים. הוא מואשם בביצוע עבירות של ניסיון רצח, החזקת סכין ושהות בישראל שלא כדין. בפיגוע נפצע גבר חרדי בן 39 באורח בינוני.
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין יפעת גפן מפרקליטות מחוז ירושלים, על רקע המתיחות הדתית והלאומית המתמשכת וגל פיגועי הטרור בחודשים האחרונים, החליט אקרע לבצע פיגוע לאומני, בו ידקור יהודי למוות. לצורך כך, הצטייד בסכין מטבח בעלת להב באורך של כ-13 ס"מ ויצא מביתו ביישוב קבלאן לכיוון ירושלים.
 

בהגיעו לשער שכם, כתב את הסטטוס בפייסבוק, בו הוא מודיע על כך שבכוונתו "לדקור מתנחל" וכי הוא "רוצה למות". ברחוב אל חלידיה בעיר העתיקה בירושלים, הבחין הנאשם באדם, אותו זיהה כיהודי בשל מראהו החיצוני. הנאשם התקרב אליו מאחור, שלף את הסכין ודקר את המתלונן בפלג גופו העליון מאחור.  כתוצאה מהפגיעה, חדרה הסכין לגופו של הקורבן ונתקעה בגבו והנאשם נמלט מהמקום בריצה. 
 
הפצוע הובהל לבית חולים, לאחר שנגרם לו חתך בגבו באורך של כשני סנטימטרים. "במעשיו המתוארים לעיל ניסה הנאשם שלא כדין לגרום למותו של המתלונן, כן החזיק סכין מחוץ לתחום ביתו שלא למטרה כשרה ונכנס לישראל ושהה בה שלא כדין", כתבה הפרקליטות בכתב האישום וביקשה להאריך את מעצרו של אקרע עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.