נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור התייחסה הערב (שלישי) למתקפות של פוליטיקאים ושרים בממשלה על פסיקת בג"ץ בעניין מתווה הגז. "בימים אלה נשמעים קולות בוטים וקשים נגד בית המשפט העליון ושופטיו בעקבות פסק דין שניתן", אמרה נאור במהלך טקס חנוכת היכל בית משפט השלום בבית שמש, שבו נכחה שרת המשפטים איילת שקד.

"הדברים היו בוטים הן בסגנון והן בתוכן. נשמעו דברים שלא ראוי היה להשמיעם. חלק מהדברים שנשמעו, גם מטעם גורמים ברשות המבצעת וברשות המחוקקת, אינם מתאימים למדינה יהודית ודמוקרטית המכבדת את שלטון החוק ואת עצמאות הרשות השופטת", הוסיפה השופטת.
שלשום קבעו שופטי בג"ץ, ברוב של ארבעה שופטים מול אחד, כי החלטת הממשלה בעניין המתווה לא חוקתית וכי סעיף היציבות הרגולטורית אינו יכול לחייב ממשלות עתידיות והוא עומד בסתירה לדמוקרטיה.

המתווה נשען על סעיף היציבות ובלעדיו החברות איימו כבר בעבר שהן לא יהיו מחויבות אליו. בג"ץ קבע שאם הממשלה רוצה להבטיח לחברות הגז הטבעי יציבות רגולטורית - עליה לחוקק בחקיקה ראשית בכנסת את הסעיף ובנוסף הורה לבטל את המתווה בתוך שנה.

שטייניץ: "החלטה אומללה" 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות לביטול המתווה, ואמר כי "החלטת בג"ץ מאיימת קשות על פיתוח מאגרי הגז של מדינת ישראל. ישראל נתפסת כמדינה עם התערבות משפטית מוגזמת שקשה לעשות בה עסקים". 

"בוודאי שלאיש אין מה לחגוג על כך שהגז עלול להישאר במעמקי הים ושמאות מיליארדי שקלים לא יגיעו לאזרחי ישראל", הוסיף נתניהו, "נחפש דרכים אחרות על הנזק הקשה שנגרם לכלכלת ישראל בעקבות פסיקה תמוהה זו".
להתגבר 

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר כי "מדובר בהחלטה אומללה. החלטה שהשלכותיה השליליות על פיתוח משק הגז, על הביטחון האנרגטי, על כלכלת ישראל, ועל אובדן ההכנסות למדינת ישראל ואזרחיה, עלולות להיות קשות ביותר- ואולי אף בלתי הפיכות".