פרשה חדשה מסעירה את המערכת הפוליטית, ובלבה - אריה דרעי: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר לפתוח בבדיקה בנוגע לעניינים הקשורים לשר הפנים, אריה דרעי, וזאת שנים אחרי שריצה עונש מאסר בשל שחיתות - כך הותר הלילה (רביעי) לפרסום. בשלב זה לא נפתחה חקירה פלילית נגדו. היועץ המשפטי לממשלה יקיים בימים הקרובים דיון עם ראשי אגף החקירות במשטרה בשאלה האם לחקור באזהרה את הפוליטיקאי הבכיר.

אמש פורסם בחדשות ערוץ 2 כי אישיות פוליטית בכירה עומדת לכאורה במרכז פרשת שחיתות רחבה, ודמות נוספת המקורבת לה מעורבת גם היא לכאורה בעניין. פרשות מהסוג הזה מגיעות בדרך כלל במהרה לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה. במקרה של היועץ המשפטי הנוכחי, יהיה זה מבחן מעניין ראשון שלו.

לפני זמן קצר דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי פנה במהלך הלילה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה.
 

עבירות חמורות


דרעי היה ממקימי ש"ס ב-1984 ועד מהרה הפך לאחד האנשים הבולטים בשורותיה. לאחר הבחירות לכנסת ה-12 ב-1988 היה לשר הפנים הצעיר ביותר בישראל. בשנות ה-90 נפתחה נגדו חקירה משטרתית בגין חשדות למעשי שחיתות, ציבוריים ופרטיים. דרעי שמר על זכות השתיקה אך התפטר מהממשלה בספטמבר 1993.
 
דרעי נבחר גם לכנסת ה-14 אך נשאר מחוץ לממשלה בגלל פסיקת בג"ץ שקבעה כי העבירות המיוחסות לו חמורות ביותר. באפריל 1999 נגזרו על דרעי ארבע שנות מאסר וקנס בסך 250 אלף שקל בעוון קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כן נקבע שמדובר בעבירה שיש עמה קלון. 
 
ביולי 2000 דחה בית המשפט העליון את רוב סעיפי הערעור שהגיש דרעי, אך עונש המאסר הופחת בשנה. ביולי 2002 סיים דרעי לרצות את עונשו, ויצא מהכלא. דרעי שב לחיים הפוליטיים לקראת הבחירות לכנסת ה-19, שנערכו בינואר 2013.