דווקא בימים שבהם פרקליטות המדינה ניצבת בעין הדיון הציבורי, הפרקליטים ברחבי הארץ לא יופיעו בבתי משפט עד להודעה חדשה, כך הוחלט היום (ראשון) בכינוס ארצי שהתקיים בתל אביב. השביתה מגיעה כמחאה על הצעת החוק בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות, שעברה בשבוע שעבר בקריאה ראשונה בכנסת. על פי הצעת החוק, יוכל השר לביטחון הפנים לשחרר את התביעה המשטרתית מגוף הביקורת. הפרקליטים דורשים שוויון וזכות דומה לפטור, ופונים למתקפה אישית נגד העומדת בראש הנציבות, השופטת בדימוס הילה גרסטל. 

לטענת הפרקליטים, יש במתווה החוק אלמנטים שאינם תואמים את המלצות הוועדה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שסיפקה את ההמלצות המקצועיות על האופן בו צריכה לפעול ביקורת התביעה. "מדובר בגוף מסוכן, שיפגע בשלטון החוק בישראל", אמרה בכינוס לימור פלד, יושבת ראש ועד הפרקליטים. "הגענו למצב קשה, של התלהמות ציבורית נגד פרקליטים, שעושים את עבודתם מטעם המדינה. לא נסכים לדין שונה מביקורת על גופים אחרים. הצעת החוק, במתכונתה הנוכחית, יוצרת אפליה קשה. אנו קוראים לשרת המשפטים לא לקדם את החוק, עד שיושג שוויון בין מייצגי התביעה השונים".
פלד התייחסה לעתירה שהגישו בשבוע שעבר 11 פרקליטים, בזהות חסויה, לבג"ץ, נגד פרסום דוח הנציבות העוסק ביחסי הפרקליטות והמכון לרפואה משפטית, שאמור ליצור רעידת אדמה בעולם המשפט. "באצטלה של דו"ח מערכתי, יש מי שמעמיד פרקליטים באופן פרטני למשפט שדה. כך לא אמור לפעול דוח ביקורת", אמרה פלד. דבריה של פלד לוו במחיאות כפיים מצד הפרקליטים. "אנחנו לא זוכים להגנה כפי שאפילו עבריינים זוכים לה", אמר אחד מהם למעריב-אונליין. "אנחנו מייצגים את המדינה וזוכים לאיומים מצד בני משפחות של נאשמים, שיפנו לנציבות הביקורת נגדנו. לא ניתן לעבוד באווירה כזאת. שרת המשפטים מכרה אותנו".

שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90