כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד שתילה אבו עיאדה, תושבת כפר קאסם בת 23, בגין ביצוע פיגוע דקירה של אישה באזור התעשייה "אפק" בראש העין, שם עבדה כמנקה בחברת היי טק. כתב האישום מייחס לה עבירה של ניסיון רצח והפרקליטות ביקשה להשאירה במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז המרכז, ביצעה אבו עיאדה את המעשים על רקע אירועים כמו חטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, רצח בני משפחת דוואבשה והירי בהדיל אל השלמון במחסום בחברון. כתב האישום מפרט כיצד אבו עיאדה חלמה חלום, "לפיו 'הנביא' מחפש אותה, שבעקבותיו היא התחזקה מבחינה דתית והבינה כי היא חייבת להרוג למען האל, גמלה בליבה החלטה לגרום למותם של יהודים באשר הם יהודים".



היא החליטה להוציא את התוכנית לפועל באמצעות שימוש במטען חבלה. לשם כך, חיפשה ברשת האינטרנט הוראות לייצור מטען חבלה בייצור עצמי. בהתאם להוראות, רכשה הנאשמת חומרים אשר נועדו להרכבת מטען חבלה, אותו תכננה להניח באחת משתי מסעדות הנמצאות בסמוך למקום עבודתה באזור התעשייה. לבסוף לא הצליחה להרכיב מטען ולא להשיג נשק חם, ולכן החליטה להוציא את תכניתה לפועל באמצעות סכין.




זירת הפיגוע בראש העין. צילום ארכיון: דוברות מד"א



כתבה ביומן: "רוצה למות למען האל"


ב-3 באפריל יצאה אבו עיאדה מביתה בכפר קאסם, כשבמכנסיה שני סכינים,וצעדה ברגל לכיוון אזור התעשייה, כשבדרך השמידה את מכשיר הטלפון הנייד שלה. ברחוב התעשייה הבחינה באישה בעלת חזות יהודית. הייתה זו צעירה כבת 30, שבדיוק יצאה מפגישת עבודה. אבו עיאדה התנפלה עליה ודקרה אותה בידה השמאלית. השתיים החלו להיאבק, כשהצעירה זועקת לעזרה. במהלך המאבק נדקרה פעם נוספת בחזה.



עוברי אורח החלו לנסות להשתלט על הנאשמת, כשהם זורקים לעברה אבנים עד שהחלה להילמט. הם רדפו אחריה והשתלטו עליה, וריתקו אותה לרצפה בעזרת כיסאות, עד להגעת כוחות משטרה למקום. בחקירתה הודתה אבו עיאדה כי תכננה לגרום למותם של כמה שיותר יהודים ואף הגישה את יומנה, בו כתבה בין היתר כי רצונה למות כשאהידה למען האל.