פרשת הבשר הפסול: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שבעה נאשמים שעסקו בהברחת בשר מחו"ל ומכירתו בישראל, באמצעות הצגתו כבשר המיובא לשם שיווק בשטחי הרשות בלבד. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עמית לוין, לאחר שהבשר הוברח מנמל חיפה, באמצעות ההצהרות הכוזבות, למפעל הפלסטיני המצוי בא-רם, הבריחו הנאשמים את הבשר לשטחי ישראל תוך שהם דואגים להחלפת הקרטונים והמדבקות שהיו על-גבי הבשר על מנת להסתיר ולהסוות את מקורו.



כחלק מפעילות זו הוסיפו הנאשמים לאריזות ולמשלוחי הבשר תיעוד וטרינרי כוזב ותעודת משלוח כוזבת המעידים לכאורה על כך שהבשר עובד בישראל, ועבר בדיקה וטרינרית למרות שווטרינר לא בדק את הבשר או את תנאי אחסונו ועיבודו. בישראל מכרו הנאשמים את הבשר ללקוחות ישראלים, תוך הצגת מצג שווא ולפיו מדובר בבשר שיוצר בישראל ועבר פיקוח כנדרש על פי דין.



בשר ללא פיקוח שנתפס ע"י המשטרה. צילום:דוברות המשטרה



זיוף תעודות הספקים


ממכירת הבשר הפיקו הנאשמים הכנסות בשווי של מעל 20 מיליון שקלים. עוד נכתב כי הנאשמים ביצעו פעולות רבות אשר נועדו להסתיר או להסוות את מקור הרכוש האסור, את זהות בעלי הזכויות בו, את מקומו, את תנועותיו ואת עשיית הפעולות בו וכך ביצעו עבירות של הלבנת הון.



בין היתר השתמשו הנאשמים ברישום כוזב של בעלות בחברות, בערבוב בין הבשר המוברח לבשר שנקנה באופן חוקי בעסק הנחזה להיות כעסק לגיטימי, ברישום של חשבוניות המלמדות על רכישת בשר מספקים ישראלים ובתיעוד מזויף. הפרקליטות ביקשה לעצור שלושה מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. החקירה נוהלה על ידי חקירות מכס ומע"מ ירושלים, יחידת יהלום ומכס חיפה, יחידת הפיצוח של משרד החקלאות וימ"ר ש"י במשטרת ישראל.



בשר גמלים וסוסים



הפרשה נחשפה בתחילת חודש אפריל, לאחר פעילות חקירתית של שוטרי משטרת ישראל שככל הנראה סיכלה פגיעה משמעותית בבריאות הציבור. יממה לאחר חשיפת רשת ההברחות בידי מפקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות והיחידה המרכזית במשטרת ישראל מחוז ש"י, בוצעה פשיטה על מפעל בכפר כנא בגליל התחתון, בה הוחרמו כ־12 טונות של בשר פסול למאכל. בפשיטה, שבוצעה על ידי המשטרה והפיקוח החקלאי במשרד הבריאות בכפר כנא, נמצא בשר שעל פי החשד מקורו ברשות הפלסטינית ומקורו מבעלי חיים כמו גמלים, סוסים וחמורים.



במהלך פשיטה נתפסו כ-30 טונות של בשר, עשרות אלפי שקלים במזומן וכן כלי רכב ששימשו לביצוע העבירות. העוקץ התנהל כשיבואן פלסטיני רכש בשר המיועד לרשות הפלסטינית בדרום אמריקה, ייבא אותו ארצה לנמל חיפה. מהנמל בחיפה הסחורה הועברה למחסן בא-רם בשטחי הרשות, ומשם הוברח הבשר בשיטות שונות לשטחי ישראל דרך מחסומים שונים, בתת תנאים המנוגדים להנחיות משרד הבריאות ותוך סיכון שלום הציבור.