שלושה שבועות אחרי שדחתה ועדת השחרורים של שב"ס את בקשתו של נשיא ישראל לשעבר והאנס המורשע משה קצב, לנקות שליש מעונשו, אישר היום (שישי) שב"ס את יציאתו לחופשה לחג הפסח. קצב יצא הבוקר מכלא מעשיהו כשהוא מלווה ברעייתו גילה ובאחיו ליאור לביתו בקריית מלאכי שם ישהה במהלך החג ועד ליום שני הקרוב, חופשה בת שלושה ימים. ביציאתו, קצב סירב לדבר עם אמצעי התקשורת ומיהר לביתו יחד עם אשתו ואחיו.


 


קצב כזכור, החל לרצות בדצמבר 2011 שבע שנות מאסר לאחר שהורשע בעבירות של אונס ומעשים מגונים. חופשתו הראשונה הייתה בספטמבר 2013, כמעט שנתיים לאחר שהחל לרצות את עונשו. גם בשנה שעברה חגג קצב את הפסח בסדר עם בני משפחתו וגם זאת באישור שב"ס.



יחד עם זאת, בראשית החודש החליטה ועדת השחרורים של השב"ס לדחות את בקשתו לניכוי שליש, תוך שהיא מנמקת את החלטתה בין היתר בכך שהנשיא לשעבר לא הביע חרטה על מעשיו: "האסיר תופס את עצמו כקורבן, עסוק בהאשמות גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד".



מיד לאחר ההחלטה אמר פרקליטו עוד ציון אמיר: "הנשיא לשעבר חש אכזבה עמוקה, בפעם הראשונה התייחסו חברי הוועדה לעובדה שהנשיא לא הביע חרטה וזאת תוך כדי התעלמות שהוא עדיין כופר בהאשמה זו, קצב חוזר לתאו פגוע ובתחושות קשות", אמר עו"ד אמיר. 



משה וגילה קצב. צילום: פלאש 90