תביעת הדיבה שהגיש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ורעייתו שרה, כנגד העיתונאי יגאל סרנה, עוררה סערה גדולה, כאשר בתיאוריה ציירה מצב בו סרנה מסית כנגדם, ומבזה את כבודם. כעת הגיע תורו של העיתונאי להגיש את תצהיר כתב ההגנה, אשר מלא גם הוא בתיאורים חריפים מאוד על התנהלות הזוג וטענה כי דבריו של ראש הממשלה כנגדו, עשויים לגרום לבעיות גדולות ואף למצב בו יהיה מאוים. כזכור, במהלך המשפט, עשוי עורך דינו של סרנה לבקש ולזמן לדוכן העדים את ראש הממשלה.



"שואל אתה עצמך מה הרעיד מרבצם שני אדוני ארץ אלה שכתבות לאין ספור נכתבו עליהם, חלקן משבחות ואחרות מגנות, מבקרות ותוקפות בשצף קצף ודווקא אותו סימנו כמי שעוין אותם ומבקר אותם ללא הפסקה, ועתה לכאורה נמצאה להם תואנה לחסל אותו כלכלית וכפי שנראה בהמשך אולי גם פיזית, באמצעות צבא האמת של ביבי נתניהו. 
על פי הדברים, סרנה מתייחס לכל הביקורות המוטחות לאחרונה בזוג, וטען כי זוהי דרכו של רה"מ לגרום להפסקת הביקורת על מדיניותו ודרכיו של ראש הממשלה ורעייתו וכי הוא מקווה שהוא יעלם מן העולם: "אחר כך, מקווים שייעלמו גם שאר העיתונאים הטרדנים האחרים, ביניהם רביב דרוקר מערוץ 10 והערוץ כולו, יחד עם שאר כלי התקשורת שיעזו להרהר על תפקודו. ואז יוכל ראש הממשלה להתפעל מדברי הקלס והשבח "בישראל היום", עיתון המחמד של התובעים, שיישאר לבדו".


עוד טוען סרנה כי כתב התביעה מנוסח בלשון אלימה, כשטענת בני הזוג כי סרנה ניסה לשפוך את דמו, היא לא נכונה. סרנה אף העלה מהעבר את פרשת הקלטת הלוהטת, אשר במרכזה היה ניסיון לסחוט את נתניהו: "התובעת היא רעייתו של התובע ועל פי פרסומים רבים בעלת יכולת השפעה כמעט ללא גבול על התובע, שלעתים נראה כשבוי בידה ולעניין זה יזכיר הנתבע כי פורסם שקיים הסכם החשאי בין התובע לנתבעת שנחתם בתיווכו של עו"ד יעקב נאמן, בעקבות הודאתו של התובע 1 בפומבי, בשידור טלוויזיה, כי בגד בנתבעת וקיים מערכת אינטימית עם אישה אחרת (פרשת הקלטת הלוהטת), על פי הסכם זה הוטלו מגבלות לא חוקתיות על פעילותו של התובע, לרבות פעילויות אותם הוא מקיים מכוח חוק בתחום מינויי בכירים וכו".

לאחר מכן, הישווה סרנה את נתניהו למנהיגים דיקטטוריים אחרים בעולם, וכתב: "התופעה של ראש מדינה הנשלט או משתף בשלטונו את רעייתי אינה זרה בעולם הפוליטי בינלאומי וראה ניקולאי צאוצ'שקו מנהיג רומניה ורעייתו וראה חואן פירון ורעייתו אוויטה. התובעים מבקשים לעשות בנתבע שפטים כלכליים וציבוריים. מנסח כתב התביעה בחר להטיל אימה כלכלית, שמד וחורבן אישי על התובע עד שיאות ויחדל מהבעת דעותיו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות".
בהמשך התייחס לסיפורים אודות הזוג והמצב הכללי בביתם: "התובע והתובעת מייצרים חדשות לבקרים סיפורים חוצי דמיון על המתרחש בתא המשפחתי
שלהם, ואין לפסול את המחשבה שהכל באופן ציני ומחושב, כדי לייצר חזות של קורבן לתובע חזות של בעל נאמן הנאלץ להתמודד אם סיטואציות לא פשוטות בהתנהגותה של רעייתו, ועושה הכל כדי להיות נאמן ומכיל ונושא בגאון ובכאב את מוזרויותיה". 

לסיכום הוסיף את החשש מהסלמה שעשויה לקרו וכתב: "עולה חשש נסתר ללב כי ניסוחו של כתב התביעה בא דווקא להזעיק מן האפלה תומכים שוטים של התובע, שיבקשו לעשות שפטים בנתבע, כדי להגן על כבוד רעייתו והתא המשפחתי שלו. הדי תוף עמום אכזר וקדמוני נשמעים בין שורותיו של כתב התביעה. הדים שחשש רב שיתורגמו למעשים, על ידי חסידים מוכי עיוורון ושנאה. כנגד מי שגורם צער כה רב למנהיג אהוב וללב רעייתו".