פרקליטות המדינה דורשת 4-2 שנות מאסר לזמר קובי פרץ שהורשע בהעלמות מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים. זאת בעקבות דיון בטיעונים לעונש שנערך היום (שני) בבית משפט השלום בתל אביב. בחודש מרץ הורשע באופן חלקי כשזוכה מאשמת איומים ומסירת תרשומות כוזבות. עד המדינה בתיק היה אמרגנו לשעבר יוחאי יעיש, שברח מהארץ. לאחר ההרשעה הודיעה התביעה כי בכוונתה לדרוש עונש מאסר.



התובעת בתיק, עו"ד הילה גבאי, אמרה במהלך הדיון ש"מידת הפגיעה היא קשה וחמורה. על פי רשויות מס ההכנסה, סך הרווחים מההכנסות שלא דווחו עומד על סך חמישה מיליוני שקלים, כולל ריבית והצמדה. סך החוב מהשמטת מס עסקאות, עומד על כ-600 אלף שקל. בבואו של בית המשפט לגזור את העונש בתיק זה, עליו לשקול את הנסיבות המחמירות - הסכום הגבוה, התכנון המוקדם והמתוחכם, הימשכות העבירות, העובדה שהנאשם סירב לקחת אחריות על מעשיו".



לדבריה, מתחם העונש ההולם במקרים כאלה הוא 24 עד 48 חודשי מאסר ומתחם הקנס ההולםהוא 100 עד 200 אלף שקלים: "נבקש מבית המשפט להשית עליו את הרף העליון, קרי 48 חודשי מאסר ו-200 אלף שקלים".

עוד אמרה התובעת כי מידת הפגיעה היא קשה וחמורה. "על פי רשויות מס ההכנסה, סך הרווחים מההכנסות שלא דווחו עומד על סך חמישה מיליוני שקלים, כולל ריבית והצמדה. סך החוב מהשמטת מס עסקאות, עומד על כ-600 אלף שקל. בבואו של בית המשפט לגזור את העונש בתיק זה, עליו לשקול את הנסיבות המחמירות - הסכום הגבוה, התכנון המוקדם והמתוחכם, הימשכות העבירות, העובדה שהנאשם סירב לקחת אחריות על מעשיו".

״בית המשפט חייב להעביר מסר, לפיו ככל שמנגנון העלמת המסים מתוחכם יותר, כך הענישה תהיה חמורה יותר, זאת על מנת לנטרל את התמריץ בהקמת מנגנון כזה״, הוסיפה הפרקליטה. על תרומתו לקהילה עולה מדברי עדי האופי, אמרה התובעת כי היא אמנם מבורכת, מבורכת, אך יש לתת לה משקל קטן.
 
מנגד, סנגורו של פרץ, עו"ד דורון ברזילי, ביקש מבית המשפט להטיל עליו ענישה מקלה: "הפרסומים בתקשורת נתנו את אותותיהם במרשי בנזק חסר תקדים בחייו האישיים והמקצועיים ובתדמיתו הציבורית. ביטולים רבים של הופעות היו בשנים האחרונות. הדבר יצר דיכאון מצדו של הנאשם".

"נתינה זה קובי. צריך לראות את הטוב שבו"


במהלך הדיון עלו לדוכן העדים אנשים שהגיעו על מנת לשכנע את בית המשפט להקל בעונשו ביניהם אשתו של הזמר. אחת מהם היא אם לבן הסובל משיתוק מוחין וסיפרה לשופטת כי בנה הכיר את הזמר במופע התרמה. ״מאז קובי לא עוזב אותו. אני אם חד הורית ובלעדיו לא הייתי שורדת. הוא לא סתם זמר, הוא מלאך״. הבן, שנכח באולם, אמר לשופטת בקושי רב: ״הוא מלך״. במהלך הדברים פרץ פרץ בבכי.



אם לילדה חולה, שנפטרה בינתיים. אמרה על הדוכן בבכי: ״קובי תמיד שם בשבילנו. מגיע אחרי כל ניתוח. מה הוא חייב לבת שלי? יש לו ילדים משלו. הוא מעולם לא ביקש תמורה. נתינה זה קובי. צריך לראות את הטוב שבו״, פנתה האם לשופטת. ״היא השאירה לי צוואה. היא שמעה על מה שקורה לקובי ובכתה, ׳אין צדק בעולם. המדינה הזאת נטפלת דווקא לאנשים הטובים׳״.במהלך העדות החזיקה האם אלבום עם תמונות בתה.



עובד בארגון עזר מציון סיפר בעדותו ש"אני עובד בארגון 20 שנה, עם ילדים חולי סרטן. אני קצת מתרגש כשאני מדבר על קובי. הוא מלאך בדמות אדם. נרקם בינינו קשר מיוחד כשקובי אמר לי ׳אני פה בשביל הילדים׳. היה ילד מאושפז בבית החולים שניידר, במצב קשה. קובי הלך לבקר אותו וכל חיבוק שנתן לו זה עוד כוח. אהבה גדולה שרק הוא מסוגל לתת. קובי מגיע כל הזמן לבקר ילדים חולי סרטן. תמיד נענה בשמחה, מעולם לא סירב".



בנוסף, העידו לטובת פרץ שני חיילים שנפצעו במבצע צוק איתן.



"שיקר לחוקרים ולבית המשפט"


בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי פרץ שיקר לחוקרים ושיקר בבית המשפט וכי הייתה הסכמה בינו לבין יעיש להסתרת הכנסות מהרשויות. בנוסף, נקבע כי הנאשם נקט פעולות אקטיביות להסתיר הכנסות ולהתחמק ממס.



"למרות שבתחילת הדיון אמר פרץ ש"יש לי הרבה מאד מה להגיד", בתום הדיון מילא פיו מים. לאחר ההכרעה אמר עורך דינו: "קיבלנו את הכרעת הדין. אנחנו מכבדים אותה, אבל חולקים על כל מרכיביה".



על פי כתב האישום, שהוגש בנובמבר 2013, במהלך השנים 2009-2005 הופיע פרץ בהופעות חיות, מכר דיסקים והופיע ברדיו ובטלוויזיה ובמהלך אותה התקופה יוצג על ידי יעיש. השניים סיכמו כי 50% מהכנסותיו של פרץ יועברו לאמרגנו ונטען כי כדי לחמוק מתשלום מס הוא הציג לאחר מכן מצג שווא על תשלומים שקיבל. כך למשל, בשנת 2003 נרשם כאילו הרוויח 12 אלף שקלים בלבד, אך בפועל קיבל הרבה יותר מכך. פרץ אף נאשם כי למרות דרישת אמרגנו, לא הוציא חשבוניות מס.



את הכספים הסתיר בכספת ששכר בסניף בנק דיסקונט בתל אביב, ולא הצהיר על קיומה. בשנת 2012 רצה הזמר לסיים את הקשר עם אמרגנו, אך כשזה רצה לדחות את הפגישה הוא אוים על הזמר. לכן הואשם באיומים, אישום שכאמור הוא זוכה ממנו. מאוחר יותר, כאמור, הפך יעיש לעד מדינה במשפט.



"בושות של הפרקליטות"


בחודש דצמבר האחרון התראיין הזמר לאיריס קול ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", וסיפר: "אותו אחד שטען שלקחתי את החמישה מיליון שקלים האלה, אז בא גיסו, והגיש תלונה למשטרה, הלך גם לפוליגרף ויצא דובר אמת. גיסו יצא עליו סוג של עד מדינה, וטען שאת כל חמשת מיליון השקלים האלה הוא החביא אצל אחותו, שהייתה שוטרת. אלה דברים שאף אחד לא יודע, גם לא התקשורת. אף עיתונאי, שעשה 'העתק-הדבק' על כל מה שקשור לפרשה של קובי פרץ, לא יודע מה היה, כמה היה ואיך היה".



פרץ לא חסך ביקורת גם מהפרקליטות: "רואים את זה בכל הפרשות האחרונות, כל הבושות והפדיחות של הפרקליטות, מה שקורה איתם לאחרונה. לבוא ולהאשים זה הכי קל. שילכו וילמדו את החומר, זה יותר חשוב".