כתב אישום מתוקן הוגש בשבוע שעבר נגד "חוליית הטרור היהודית", שביצעה לכאורה פשעי שנאה נגד פלסטינים באזור בנימין. הפרקליטות החלטה לשנות את סעיף האישום נגד שלושה מבין שבעת הנאשמים, מעבירה של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, לעבירה של חברות בארגון טרור.



לפי כתב האישום המתוקן, החייל ושני הקטינים נאשמים כעת כי פעלו מתוך מניע אידאולוגי, והפעולות האלימות אותן ביצעו במסגרת הארגון נועדו להעביר מסר מרתיע ולזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הפלסטינית. 



משמעות השינוי הוא טכני בעיקרו והעונש על שתי העבירות דומה. בפרקליטות הסבירו כי מדובר בסעיף מדויק יותר, התואם את אופי העבירות המיוחסות לנאשמים, פנחס שנדורפי, בן 22, שני קטינים בני 16-17, וחייל צה"ל ששמו אסור בפרסום, כולם מהישוב נחליאל, וכן נגד מיכאל קפלן, בן 20 מבית שמש, איתמר בן אהרון, בן 20 מירושלים ושניאור דנה, בן 28 ממעלה אפרים. 
 

הם מואשמים, כל אחד על פי חלקו, בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, החזקת נשק, החזקת תחמושת, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק, קשר לפשע, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, היזק בזדון ממניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני והפרת הוראה חוקית.
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז המרכז, בין השנים 2009-2013, בוצעו על ידי פעילים יהודים פעולות "תג מחיר", במטרה "לזרוע פחד ובהלה בקרב התושבים הפלסטיניים בשטחי יהודה ושומרון ולהעביר מסרים לכוחות הביטחון ולציבור במדינת ישראל בסוגיות ביטחוניות".
 
הקטינים נאשמים כי בעקבות חקירת חשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, הגיעו בדצמבר לפנות בוקר לבית משפחת נג'אר בכפר ביתילו, שם ישנו באותה העת זוג ההורים ובנם הפעוט בן התשעה חודשים, כשהם מצוידים בשני רימוני רסס צה"ליים. הם ריססו על קיר הבית "נקמה ד"ש עצורי ציון", ניפצו חלון והשליכו את הרימונים לתוך הבית, "כשהם מודעים לעובדה שהבית מאויש". בני הזוג נשאו את בנם הפעוט על כפיהם ונמלטו אל מחוץ לבית.
 
לפי אישום נוסף, בנובמבר 2015, הגיעו השניים לבית משפחה בכפר מזרעה אל קבליה, ובעת שבני המשפחה ישנו, אחד הקטינים ריסס את הכתובת "יהודים להתעורר מוות לערבים" והשניים השליכו פנימה בקבוקי התבערה. אחד הבקבוקים נפל מחוץ לבית והשני גרם נזק בכניסה.
 
הנאשמים הקטינים, החייל ושנדורפי מואשמים כי בתגובה לרצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין, יידו אבנים על רכבים פלסטינים בסמוך לכפר דיר איבזיע, וכן ניפצו את שמשות רכב חונה וניקבו את צמיגיו. הנאשמים הקטינים, החייל וקפלן מואשמים באישום נפרד כי בהזדמנות אחרת הציתו רכב נוסף בכפר ביתילו, וכן מואשם שנדורפי כי הצית רכב נוסף באזור.
 
 בנוסף מואשמים הנאשמים הקטינים, החייל, קפלן ובן אהרון כי ביוני 2015, ריססו גז מדמיע והכו במקלות באדם ממוצא ערבי, בן 61, שעסק בעבודה חקלאית סמוך לכפר הפלסטיני ראס כרכר. באישום נפרד מואשם שנדורפי בתקיפת פלסטיני ביחד עם אחרים, בסמוך לישוב נחליאל.
 
במקרה אחר מואשם הנאשם החייל בניקוב גלגלי רכבים שנשאו לוחית רישוי פלסטינים בסמוך למעיין עין מבוע. עוד מואשם החייל כי מסר את נשקו האישי, מסוג M-16 לנאשמים הקטינים על מנת שיירו בו, וכן במהלך חג פורים 2016 ירו החייל ואחד הנאשמים הקטינים בנשק כ-60 כדורים.  כמו כן מואשמים החייל ושנדורפי כי יידו אבנים לעבר מכוניות פלסטיניות שנסעו על ציר 60.