בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (שני) לנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, ארכה עד ליום חמישי הקרוב, כדי להגיש ערעור על החלטת ועדת השחרורים שלא לנכות שליש ממאסרו. בית המשפט קיבל את בקשת סנגוריו, למרות שהמועד האחרון להגשת הערעור היה אתמול, נדרש להם זמן נוסף כדי לשכנעו שלא לוותר על הגשת הערעור ולהסתפק בהמתנה להחלטתו של הנשיא ראובן ריבלין, ממנו ביקש קצב חנינה.

פרקליטיו של קצב כבר הכינו לבית המשפט ערעור בן 22 עמודים, אך אתמול החליט הנשיא לשעבר, בעצת מקורביו, שלא לפנות לבית המשפט. קצב עשה זאת בניגוד לעצת פרקליטיו, שסברו כי יש למצות את הליך הערעור. עורכי הדין נימקו את הבקשה לקבלת ארכה בכך שקצב הודיע להם כי "כשל כוחו ונשברה רוחו ואין הוא מסוגל לחוות שוב את ההמולה התקשורתית שתלווה את עצם הגשת העתירה". 

בין היתר, יודע קצב כי אם תישמע העתירה בפני בית המשפט, הוא יצטרך להגיע לדיון במדי אסיר. בבקשה נכתב כי עורכי דינו "כבר החלו לשוחח עמו לשכנעו כי עליו לשנות את עמדתו ולאפשר להם להגיש את העתירה".


אין זאת הפעם הראשונה שבה הנשיא לשעבר פועל בניגוד לעצת פרקליטיו. לפני משפטו, הציע לו היועץ המשפטי לממשלה דאז, השופט מני מזוז, הסדר טיעון, לפיו יודה בביצוע עבירות קלות יותר וייגזר עליו עונש מאסר על תנאי. בהכרעת הדין כינו השופטים את החלטתו לדחות את ההסדר "הימור כושל" והרשיעו אותו בשתי עבירות אונס ובמעשים מגונים ונידון לשבע שנות מאסר.