בית הדין הארצי לעבודה דחה היום (שני) את בקשתה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, לפסול את השופטת דיתה פרוז'ינין, שפסקה נגדה בתיק מני נפתלי, מלדון בתביעה שהגיש העובד לשעבר גיא אליהו, בגין העסקה פוגענית במעון ראש הממשלה. זאת לאחר שגם בית הדין האזורי לעבודה דחה את הבקשה, החלטה עליה ערערה נתניהו. השופט, נשיא בית הדין יגאל פליטמן, פסק עוד כי נתניהו תישא בהוצאות של אליהו ושל המדינה בגין הליך הערעור, בסכום של 2,000 שקלים לכל אחד, כלומר 4,000 שקלים.



בחודש שעבר הגישה נתניהו ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים נגד החלטת השופטת פרוז׳ינין שלא לפסול עצמה ממתן פסק הדין בתביעתו של אליהו. בערעור, שהוגש באמצעות עורך הדין יוסי כהן המייצג את רעיית ראש הממשלה, נכתב כי "מרגע שהיא (השופטת) קבעה בפסק הדין בעניין מני נפתלי, כי גיא אליהו הועסק במעון ראש הממשלה בהעסקה פוגענית, מבלי שנתבקשה לעשות כן, דעתה נעולה. המשחק מכור".




שרה נתניהו בבית המשפט. צילום ארכיון:יונתן זינדל, פלאש 90



"שרה נתניהו צריכה לעשות חשבון נפש"

השופט פליטמן כתב אז בהחלטתו כי "לא מצאתי כי מדובר במקרה קיצוני המצדיק התערבות בשיקול דעת זה של בית הדין האזורי". עוד נכתב כי "באורח טבעי מותבי בתי הדין האזוריים דנים בתביעות שונות של מספר עובדים את אותו מקום עבודה. לא מצאתי כי מתקיימות נסיבות אובייקטיביות המעלות חשש ממשי לקיומו של משוא פנים מצד בית הדין האזורי, משנסיבות המקרה אינן באות בגדר המקרים החריגים שבהם ערכאת הערעור תתערב בדעתו של מותב בית הדין קמא, הסבור כי בידו להמשיך ולנהל את ההליך באובייקטיביות".



עורכת הדין נעמי לנדאו, המייצגת את מני נפתלי וגיא אליהו, מסרה: "כולי תקווה כי הגברת שרה נתניהו תתן כעת מנוח לבתי הדין לעבודה בישראל, ותשקיע את כוחותיה ומשאביה לביצוע חשבון נפש אישי ועמוק. לא ייתכן כי הגברת נתניהו, שהתעמרה בעובדיה במשך שנים ארוכות, לא תסיק מסקנות ולא תפעל לשינוי עמוק ומקיף בהתנהגותה כלפי העובדים, ובמקום זאת תתיש את בתי הדין לעבודה בישראל, על ערכותיהן השונות, בבקשות שווא ובניסיון להלך עליהם אימים".