המשטרה המליצה להעמיד לדין את שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בפרשת מעונות ראש הממשלה. ניסים משעל שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם עורך הדין יוסי כהן, המייצג את בני הזוג נתניהו. "מדובר בעבירה פלילית חמורה", אמר משעל, ועו"ד כהן הגיב: "תגיד לי, קיבלת איזה החלטה אחרת ממה שאנחנו קיבלנו? או איזו דיו סתרים נעלמת? אני קיבלתי את החלטת המשטרה, לא המלצה להעמיד לדין, לא חמורה, לא נסיבות חמורות, זה הכל המצאה של העיתונאים. איפה כתוב? תראה לי. זו הדלפה, אבל אין שום המלצה".



החוקרים אומרים ששרה נתניהו גלגלה הוצאות פרטיות שלה על קופת המדינה


"לא אמרו את זה. בהחלטה הכתובה שבידי כתוב: 'חומר הראיות שבידינו הועבר לפרקליטות'. בוא נדייק בעובדות. גם הטענות התקשורתיות הן לא, אף אחד לא אמר שהיא גלגלה הוצאות פרטיות, אז בוא נדייק. אני לא יכול גם להתמודד עם הדלפות לא נכונות וגם עם דברים שלא נאמרו. מה שנטען זה שני נגזרים, אני אפילו לא מאמין שאני מדבר על זה, אנחנו מתביישים. בושה".



אתה מתבייש במה שהיא עשתה?
"לא לא, אני מתבייש בנו, לאן הגענו. יש שני סוגים של טענות. שרה נתניהו, בעיני היא מלאך, בת מסורה, אישה מדהימה, שטיפלה באבא שלה על ערש דוויי, בבית שלהם, באישורים, כל האישורים הנדרשים. היא שילמה את כל ההוצאות של המטפלת שלו".





אז אתה אומר שהמשטרה מעלילה על שרה נתניהו עלילות?
"אין ספק, אין חולק, שגברת נתניהו טיפלה באביה על ערש דווי, מלאך. מה הטענה של המשטרה? יש איזה סכום קטן של כמה מאות שקלים שהיא שילמה, אנחנו סיפקנו גם העתקי המחאות. עכשיו יש מחלוקת של כמה מאות שקלים לכאן או לכאן, זו הטענה, שהיא גם לא נכונה. אז המשטרה חוקרת, משקיעה מאות אלפי שקלים, מרעידה את כל המדינה, וזו ההודעה שהיא מוציאה? בושה וחרפה, בושה וחרפה למדינת ישראל ולמשטרה. 



חומר החקירה של המשטרה הוא עלילה נגד שרה נתניהו? לא היו דברים מעולם?
"איזה חומר? אני מכיר את החומר. הנה הטענה, שגם היא לא נכונה. גברת נתניהו העמיסה על המדינה כמה מאות שקלים, על חשבון המטפלת של אביה זכרו לברכה. המדינה גם היתה צריכה לשלם את זה לדעתי, לא היה קורה כלום".



"ומה עם הדיווח הפיקטיבי על ארוחות רשמיות כדי להגדיל את התקציב? גם זו עלילה?
"בוא נדייק. הטענה, שגם היא לא אמת, שדווח, כביכול, על מספר קצת יותר גבוה של מוזמנים, כדי להגדיל את איכות הארוחות. תראה על מה אנחנו מדברים? על אוכל, על הכנסת אורחים או מחו"ל או מהארץ בבית ראש הממשלה, ועל ניפוח של כמה מאות שקלים של ארוחות? לאיפה הגענו? לאיפה הגענו? אנחנו צריכים להתבייש".




"בעיני היא מלאך". יוסי כהן על שרה נתניהו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90





הגענו למצב שיש דפוס התנהגות של הזוג נתניהו, שמגלגלים הוצאות פרטיות על המדינה. זה הרי לא חדש
"אל תדבר איתי בסיסמאות. איזה גלגולים, על מה אתה מדבר, מה זה גלגולים? מה מגלגלים?".



אתה יודע שהוא לא מחזיק כרטיס אשראי ולא כסף מזומן, והכל ממומן על ידי אחרים, אם זה נסיעות ואם זה ארוחות
"איזה ארוחות? מתי הבן אדם הזה הלך לארוחה? תפסיק להיגרר לרכילויות האלה".



הוא מחזיק כרטיס אשראי בכלל?


"אני לא יודע. אתה יודע מה? גם אני לא מחזיק כרטיס אשראי, אני לא יודע מה זה, אשתי מחזיקה. אבל עוד הפעם, תפסיקו, אתם, אתה יודע מה? מישהו אומר משהו, אחרי זה, זה הופך לבלון אימתני, שקרים. איזה ארוחות? מתי ראית את ראש הממשלה יוצא לארוחה. אם היית רואה מה הוא אוכל היית מתבייש".



אני אכלתי איתו, אתה רוצה שאספר מה הוא אכל, כי ראיתי כשאירחתי אותו במלון 'קינג דיוויד' בירושלים
"אני לא אומר שהמשטרה מעלילה, היא עושה את העבודה שלה. כל מי שעושה את עבודתו רוצה להצליח. הצלחה אצל המשטרה במקרה הזה זה לגרום לכך שיהיה תיק. אך לא יהיה תיק, לא יהיה בעולם דבר כזה כי היא לא עשתה כלום. היא לא הייתה מעורבת בארוחות, היא לא הזמינה. לשכת ראש הממשלה הזמינה, היא לא יודעת את מספר המוזמנים".



אז לא היו דברים מעולם? כולם ממציאים?


"בוא אני אתן לך סקופ. יש חלק מהאנשים שלא מקבלים את זה שבנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הטוב ביותר, החזק ביותר, והוא יהיה ראש ממשלה עוד עשר שנים. מחפשים, מחפשים, מחפשים. אין מעטפות כסף, אין מיליונים שנוחתים בחשבונות של הילדים שלהם, אז מוצאים שטויות, שאפילו לא ראויות לתגובה, ואני מכיר את חומר הראיות, פשוט בושה".



"איך היא הגיבה? היא בלחץ?


"איזה לחץ, על מה הלחץ? היא עובדת, מי בכלל יש לו זמן בלחץ? היא פסיכולוגית מומחית בעירייה, תאמין לי, אשת חיל. מגיעה לה פשוט צל"ש, טיפלה באביה על ערש דוויי בבית שלא ראוי למגורי אדם, וכולם אומרים את זה, לא אני. זה בית מתפורר, ישן, שצריך להרוס אותו".



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו