עשרה חודשי מאסר - זה העונש שנגזר היום (רביעי) על דוד אור שחר פעיל ימין בן 20, שתקף חייל צה"ל ושני פלסטינים על רקע גזעני וביצע פעולות "תג מחיר" באזור מגוריו, היישוב בת העין בגוש עציון. הוא ירצה את עונשו בניכוי תקופה של כמעט חודשיים של מעצר. עוד נגזר עליו לפצות את קורבנותיו בסכום של 5,000 שקל כל אחד.



שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, בן ציון גרינברגר, ציין בגזר הדין כי בין השיקולים לקולא, לקח בחשבון את גילו הצעיר של הנאשם, היעדר עבר פלילי, העובדה ששחר הודה במעשיו והביע עליהם חרטה כנה "וכן את העובדה כי שינה את דרכו וכיום על פניו נראה כי אינו תומך עוד בפעילות אידאולוגית אלימה. לחומרא שקלתי את הצורך הממשי בהרתעה והעברת מסר חד משמעי וברור כנגד מעשים מאין אלו", כתב השופט.



באחד המקרים בהם הודה, באוקטובר 2013, תקף שחר, יחד עם שני נערים, פלסטיני שעסק בפריקת עצים שאותם מכר בכניסה לבת עין. השלושה, שהבחינו בו, החליטו לתקוף אותו בשל מוצאו הערבי. הם ריססו גז מדמיע בעיניו ושחר הכה אותו באמצעות קרש. חייל צה"ל שהיה במקום והבחין במתרחש ניסה להגן על האיש המותקף וספג גם הוא גז בעיניו. לאחר המקרה הם נמלטו מהמקום, תוך ששחר קורא לעבר חברו:"וואלה, הבאתי לו וואחד פיצוץ".



שבוע לאחר מכן, הבחינו השלושה במשאית פלסטינית חונה בכניסה ליישוב. הם התמקמו בכביש העולה מבת עין לצומת הגוש והמתינו למשאית. כשחלפה, יידו לעברה אבנים. הוא הודה גם בכריתת 35 עצי זית במטע בבעלות ערבית מצפון ליישוב בת עין. בנוסף ריסס אחד משותפיו למעשה את הכתובות "ערבים גנבים" ו"תג מחיר" על סלע בשטח המטע. כתוצאה מהמעשה נגרם למטע נזק בסכום של 30,000 שקל.