הסדר טיעון נחתם השבוע עם אזרח שוויצרי בן 65, שנאשם בריבוי עבירות של מעשים מגונים בתוך המשפחה בבנותיה של אשתו, מנישואיה הראשונים. על פי ההסדר, הודה השבוע הנאשם בבית המשפט בביצוע העבירות והוא צפוי לרצות עונש של שש וחצי שנות מאסר בלבד. אולם קורבנותיו, כיום בנות 20, 19, 14 ו-12, זועמות על העונש המקל לדבריהן. "הפשעים בוצעו בתוך ביתן של המתלוננות, בחדרן, מבצרן, במקום בו היו אמורות להיות מוגנות יותר מכל", מסר בא כוחן.
בני הזוג נישאו בשנת 2009. לאחר נישואיהם גרו במשך שנה בחו"ל, יחד עם ארבע בנותיה של האישה משתי מערכות נישואים קודמות. ביולי 2010 עברו להתגורר בצפון תל אביב. המעשים שביצע הנאשם בבנות נחשפו לאחר שהבת הבכורה סיפרה על כך למפקדיה, במסגרת שירותה הצבאי. המשטרה עצרה את האב החורג ובתחילה נעצרה גם אמה של הבנות, לאחר שבעת גביית העדויות עלה החשד כי ידעה על המעשים.
האב הודה בחקירתו במשטרה במעשים המיוחסים לו. בינואר האחרון הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב. כתב האישום גולל כיצד במהלך שבע השנים שבהן היה נשוי לאמן של הבנות, נהג אביהן החורג להיכנס לחדריהן בעת ששכבו במיטותיהן ולגעת באזורים מוצנעים בגופן, לשם סיפוקו המיני. באחת מהבנות הוא נאשם כי השתמש בכוח כדי לגרום לה לגעת באיבר מינו. על פי כתב האישום, המעשים החלו כשהמשפחה התגוררה בחו"ל והמשיכו אחרי שעברו לגור בישראל.

"יקראו לשופטים להחמיר עם האדם שפגע בהן"


 
מאז הוגש כתב האישום, נעשו ניסיונות גישור בין הצדדים, במטרה להגיע להסדר טיעון עם הנאשם, שכאמור הודה במעשיו. לפי כשבועיים הוגש לבית המשפט כתב אישום מתוקן, במסגרת הסדר טיעון, ממנו הושמטו העבירות שיוחסו לו בבת ה-14 וכן האישום בהפעלת כוח. ביום שלישי האחרון התייצב הנאשם בבית המשפט והודה במעשים המיוחסים לו. השופטים, שרה דותן, מרדכי לוי וירון לוי, הרשיעו אותו וקבעו דיון לטיעונים לעונשו. במסגרת הסדר הטיעון הוחלט כי הוא ירצה שש וחצי שנות מאסר, עונש שבית המשפט צפוי לאשר.
"הסדר הטיעון הושג לאחר משא ומתן אינטנסיבי ובסיועו של שופט מגשר, אשר סייע רבות לצדדים להגיע לתוצאה מאוזנת המשקללת את הנתונים לקולא ולחומרה", מסר סנגורו של האב, עורך הדין דן באומן מהסנגוריה הציבורית. אך הבנות שנפלו קורבן לאביהן החורג מתקשות לקבל את ההסדר. בכוונתן להגיש לבית המשפט הצהרת נפגע עבירה ולקרוא לשופטים להחמיר עם האדם שפגע בהן.

"הפשעים בוצעו בביתן, חדרן, מבצרן של הבנות"


"הנאשם בתיק זה ביצע בארבעת בנותיו החורגות פשעי מין מזוויעים לאורך כמעט שבע שנים, עוד כשהיו ילדות", מסר למעריב בא כוחן, עורך הדין מיכאל וייס. "הפשעים בוצעו בתוך ביתן של המתלוננות, בחדרן, מבצרן, במקום בו היו אמורות להיות מוגנות יותר מכל. דווקא שם נפלו קורבן לעבירות מין חמורות ולאחר שנים של התעללות אזרו עוז והתלוננו במשטרה. לאור ריבוי העבירות וחומרתן, עמדתנו היא שהסדר הטיעון מקל והנאשם ראוי לעונש מאסר חמור פי כמה. אביא את עמדת מרשותיי בפני בית המשפט המחוזי בתקווה שבית המשפט ימצה עם הנאשם את הדין".
מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר בתיק בו הורשע הנאשם במסגרת הסדר טיעון במעשים מגונים בבנותיה של בת זוגו, שהיו קטינות בעת ביצוע המעשים. על פי ההסדר, שנחתם לאחר הליך גישור שהתנהל בפני שופט מחוזי, הנאשם יפצה את המתלוננות ב-70 אלף ש"ח ולאחר מכן ייגזרו עליו שש וחצי שנות מאסר בפועל. בטרם החתימה על ההסדר, הפרקליטות יידעה את המתלוננות על מתווה ההסדר המתגבש כנדרש על פי החוק. אימן של המתלוננות ומתלוננת נוספת, שהינה בגירה כיום, לא התנגדו להסדר כיוון שרצו לחסוך את עדות המתלוננות, שחלקן קטינות, בביהמ"ש, אך ציינו כי לדעתן מדובר בעונש מקל.
"השיקולים לעריכת ההסדר היו, בין היתר, קשיים ראייתיים בחלק מהאישומים, הודיית הנאשם ולקיחת אחריותו בגין המעשים עוד בחקירתו הראשונית במשטרה, היעדר עברו הפלילי והרצון לחסוך את עדות המתלוננות בביהמ"ש, שכידוע מהווה מעמד לא קל לנפגעות עבירה. יצוין כי על פי הנהוג בפסיקה בעבירות דומות, מדובר בעונש הולם וראוי בנסיבות העניין".