הבדיקה בעניין עבירות מין לכאורה שביצע השר לשעבר סילבן שלום לא הבשילה לידי חקירה פלילית – כך עולה מהודעה שמסר הערב (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. על פי ההודעה, חלקן של הנשים שנטען כי שלום ביצע בהן את העבירות לא אותרו או שלא היתה עילה לפנות אליהן נוכח טיב המידע בעניינן. חלקן כלל לא אישר את הטענות וחלקן לא שללו את הטענות, אך סרבו באופן נחרץ למסור עדות רשמית במשטרה. כן נראה היה כי בכל מקרה חלק מהמקרים שהמידע התייחס אליהם, התיישן מבחינה פלילית.



לאור זאת, המלצתו של פרקליט המדינה, שי ניצן, שהונחה בפני היועץ, היא כי אין תשתית ראייתית לחקירה פלילית. לדעה זאת הצטרף ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה. "פרקליט המדינה הסכים עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, כי כיוון שאנו עוסקים בטענות לביצוע עבירות מין, סירובן הנחרץ של הנשים הרלבנטיות למסור עדות רשמית במשטרה אינו מאפשר להפוך את המידע לכדי ראיות שניתן להוכיח באמצעותן ביצוע עבירות בהליך פלילי", נכתב בהודעה.



זאת הפעם השנייה בה הסתיימה בדיקה בנושא עבירות מין שביצע לכאורה שלום. ב-2014 הוגשה תלונה על ידי מ', אשר כ-15 שנים קודם לכן שמשה מזכירה בלשכתו, על עבירת מין תוך ניצול יחסי מרות. היועץ הקודם, יהודה וינשטיין, הפסיק את הבדיקה לאור התיישנות החלה על המעשים. בסוף 2015, עם פרסומים בתקשורת, שייחסו לשלום ביצוע עבירות כלפי נשים נוספות, הורה וינשטיין לחדש את החקירה. המשטרה פעלה לאיתור נשים נוספות שנטען כי נפגעו מעבירות המין וכן בוצעה פנייה חוזרת לחלק מן הנשים שעניינן כבר נבחן במסגרת הבדיקה הקודמת.



בישיבה שהתקיימה בפני היועץ הנוכחי, מנדלבליט, מסר ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה כי נעשה כל שניתן כדי לאתר את הנשים לגביהן נטען במידע מודיעיני ובפרסומים גלויים כי בוצעו בהן מעשים מיניים על ידי השר לשעבר שלום, ולגבות מהן עדות, אך הבהיר כי לעת הזו אין בנמצא פעולות נוספות שניתנות לביצוע אשר יכולות לקדם את חקר האמת.



כזכור, הפרשה נחשפה לראשונה לפני ארבעה חודשים ב"הארץ", אז פורסם כי עובדת לשעבר בלשכתו של השר העלתה האשמות לפיהן היא סבלה לכאורה ממסכת הטרדות ונגיעות שנמשכה למעלה משנה. לטענתה, הפרטים הובאו לידי המשטרה אך היא סירבה להגיש תלונה. עוד פורסם כי המשטרה והמשרד של היועץ המשפטי לממשלה פנו אל העובדת לשעבר וביקשו ממנה מספר פעמים להעיד אך היא סרבה. מאז העלייה לכותרות של הפרשה, נאספו ברשתות התקשורת השונות כ-13 עדויות של נשים, הטענו כי במהלך עבודתן מול סילבן, הוא ביצע בהן עבירות מין. 



כאמור, במהלך כל התקופה הכחיש שלום את הטענות, ובאמצע חודש דצמבר הודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר אמר: "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי, ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת".