חשיפת "מעריב־סופהשבוע": אזרחית בריטית טוענת כי בכיר בחברה ביטחונית ישראלית הטריד אותה מינית במהלך פגישת עבודה שקיימה עמו בשבוע שעבר. האישה הגישה תלונה במשטרה וזומנה למתן עדות נוספת. גורמים בחברה טענו בתגובה לדברים כי נפתחה בדיקה פנימית, אולם היא הושהתה לבקשת המשטרה, שחששה משיבוש הליכי החקירה. הבכיר טרם נחקר.



הפרשה, שעלולה לגרום מבוכה רבה לחברה הביטחונית, החלה כבר לפני כמה שבועות. המתלוננת, חברה במפלגה ימנית בריטית, שנלחמת נגד התגברות האסלאם הרדיקלי במדינתה, הגיעה לישראל בתחילת החודש וקיימה שורת פגישות עם נציג של החברה. אביה של האזרחית, ממוצא יהודי, המציא פטנט ביטחוני מסווג, ובתו הגיעה לישראל במטרה לעניין את החברה ברכישתו.



ביום חמישי שעבר קבעו השניים פגישה במשרדיה של החברה במרכז הארץ. אל הפגישה הגיעה האישה עם עו"ד ששכרה לצורך ייעוץ משפטי בהליך מול החברה. לטענתה, כאשר הבכיר בחברה ראה את הפרקליט, הוא ביקש לבטל את הפגישה ותחת זאת דרש פגישה "אינטימית" בינו לבין המתלוננת לצורך היכרות. הם קבעו להיפגש יום למחרת בבית קפה בבת ים, סמוך למלון שבו התאכסנה האישה.


"מה הוא חשב? שאהיה השפחה שלו?"


לדבריה, כבר בתחילת הפגישה החל הבכיר להטרידה: "הוא לא הגיע מוכן לפגישה, הוא לא קרא את החומר, ומיד החל לרמוז רמיזות מיניות. לקראת סוף הפגישה הוא התנה את המשך קיומה בכך שנעלה אל חדרי במלון. אני לא מבינה את זה. אם הוא לא היה מעוניין בפטנט מלכתחילה, למה בכלל קבע להיפגש איתי? אני פשוט לא מאמינה שהוא עשה לי את זה. הוא הסתכל עלי במבט משפיל כזה. מה הוא חשב? שאני אתמסר לו? אהיה השפחה שלו?", הוסיפה בכעס.


לטענתה, היא פירטה בתלונתה במשטרה כי הבכיר לא התעניין כלל בפטנט, ואף אמר לה שאם לא תתמסר לו מינית לא יהיו ביניהם עסקים. היא סיפרה כי במהלך פגישתם בבית הקפה אמר לה הבכיר כי הוא אוהב נשים יפות כמוה וכי הוא נמשך אליה. "מיד סירבתי והסברתי כי אני לא מערבת עסקים עם יחסים", אמרה.



המתלוננת מתגוררת עם משפחתה בלונדון ומגדירה עצמה כציונית נלהבת. לדבריה, כמה חברות במדינות מערביות הביעו עניין לרכוש את הפטנט של אביה. אולם ממניעים ציוניים בלבד היא ביקשה לבדוק קודם כל אם יש חברה ישראלית שתוכל לרכוש אותו. "בדיוק לאחרונה החלתי בהליך גיור. כעת אני עוזבת את ישראל מאוכזבת ומוטרדת. אני בהחלט מקווה שהאיש הזה ישלם על מעשיו", סיכמה.




"מבוכה גדולה לישראל", עורך דינה של המתלוננת, אייל פלטק
"מבוכה גדולה לישראל", עורך דינה של המתלוננת, אייל פלטק



פרקליטה, עו"ד אייל פלטק, מסר ל"מעריב־סופהשבוע": "הגברת המכובדת הזו הרגישה מושפלת, פגועה וכואבת. היא מתארת את הפגישה עם הבכיר הזה בתור חוויה קשה, שמעידה על סערת נפש ומצוקה נוראית. החברה הביטחונית שמעסיקה אותו חייבת לעשות בדק בית רציני, ולטפל משמעתית בנציגה הבכיר - שגרם מבוכה גדולה מאוד לישראל ולתדמית התעשייה הביטחונית של המדינה, וייתכן כי אף ליותר מזה".