הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) על כוונתה להגיש כתב אישום כנגד הנשיא לשעבר של בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, בגין מעשה מגונה והטרדה מינית. כך עולה מהודעה ששלחה פרקליטות מחוז המרכז לבאי כוחו של השופט כהן ולפיה היועץ המשפטי לממשלה החליט לאחר שקיבל את המלצת פרקליט המדינה להגיש כתב אישום בעניינו.



מדובר בפרשה שנחקרה לפני כשנתיים על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה ובמהלכה גבו החוקרים עדויות ממספר נשים שהתלוננו נגד השופט כהן. כיוון שעל חלק מהארועים חלה התיישנות, התמקדה החקירה סביב שני מקרים, אחד מהם קשור למעשים מגונים שביצע בפרקליטה לשעבר. החקירה העלתה כי כהן הושיב את הפרקליטה על ברכיו וליטף את חזה בניגוד לרצונה. במקרה אחר ניסה לנשק בכוח עובדת בית משפט בפיה אולם זו הסיטה את פיה והוא נישק אותה בלחייה.



"ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה לאחר שנבחנו ונדחו הטענות שהושמעו על ידי באי כוחו של השופט כהן במסגרת שימוע, שנערך בפני היועץ המשפטי לממשלה", נכתב בהודעה לבאי כוחו של השופט. בהודעה נמסר כי כיוון שהמעשים המיוחסים לשופט כהן בוצעו לכאורה בעת שכיהן בבית המשפט המחוזי בנצרת, וכנגד עובדת בית המשפט, הוגשה על ידי פרקליטות המדינה בקשה לבית המשפט העליון לקבוע מקום דיון בבית משפט במחוז אחר. כתב האישום יוגש לאחר שבית המשפט העליון יכריע בבקשה.