אילן שמואל, נהגו לשעבר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו הורשע הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות של אונס ומעשים מגונים בשבע קטינות. נגד שמואל (55) תושב מושב זכריה שליד בית שמש, הוגש במאי 2014 כתב אישום המייחס לו שתי עבירות אונס, ניסיון לביצוע מעשה סדום ועבירות רבות של ביצוע מעשים מגונים בילדות ובנערות, חלקן בנות משפחתו ואחרות חברות של בנותיו.



השופטים רפי כרמל, כרמי מוסק ושירלי רנר כתבו בהכרעת הדין: "עדויות המתלוננות ציירו תמונה שלפיה הנאשם פגע בהן מינית, כל אחת על פי עדותה, בתקופה של כשני עשורים. תמונה שצוירה בפנינו בכאב רב, בעצב, בבכי, בצער ובכנות. בעדותן לא היה ניצוץ של רצון להרע, לפגוע ולתאר אירועים שלא התרחשו. כולן ללא יוצאת מהכלל היו מוותרות על המעמד, לו אך האירועים לא היו מתרחשים. מנגד, נמצא כי לטענת הנאשם בדבר עלילה אין כל בסיס".



מיד לאחר הכרעת הדין נשמע אביה של אחת הקורבנות: "בית המשפט אמר את דברו ואנחנו מחכים שהצדק ייצא לאור. ירדה לנו אבן מהלב. הילדות בוכות כל הזמן, יש להן סיוטים שהוא יוצא מהכלא". לאחר מכן סנגורו של שמואל, עו"ד מיכאל עירוני, ציין כי בכוונתו להגיש ערעור: "קיבלנו את הכרעת הדין בתדהמה. נלמד אותה ואין ספק שנערער".



כתב האישום, אותו הגישה עו"ד שירה קני-טל והמונה שישה אישומים, מגולל פרשה עגומה ובזויה למדי הנפרשת על פני מספר שנים החל משנת 1988 ועד לשנת 2006 וכן נוגעת לתקופה נוספת בין הנשים 2007 ל-2009, במהלכן ביצע הנאשם פגיעות מיניות רבות.



בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: אתר הרשות השופטת



שמואל ביצע המעשים גם כשבבית נכחו אנשים נוספים, כשהוא נעל את החדר בו קיים את העבירה. מכתב האישום עלה כי לא בחל בשום דרך כדי לקיים יחסי מין וזאת כשהוא מסביר לקורבן, כי היא תהיה מוכנה לימים שבהם תפגוש בגברים אחרים.



במקרה אחד, לאחר שקיים יחסי מין עם קטינה, החלה זו לבכות ללא הרף. שמואל ניסה להרגיעה, ביקש ממנה סליחה, הבטיח שמקרה כזה לא יחזור ואמר לה כי לא שלט בעצמו ושאסור לה לספר לאיש על שאירע.



מעבר לכתב האישום האמור, הוגש נגד שמואל כבר בשנת 2011 כתב אישום נוסף, המייחס לו ביצוע עבירות מין חמורות בקטינה בת תשע וחצי בעשרות הזדמנויות שונות בין השנים 2001 ל-2002. חרף כתב האישום החמור, כך עולה, המשיך הנאשם לעבוד במשרד ראש הממשלה עד לחשיפתה של הפרשה הנוספת.