כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד תושב ירושלים בן 33 בגין ניסיון רצח של גבר בן 65 בבית כנסת בגבעת זאב מפני שחשב כי מדובר ב"נוצרי שעליו להרוג". על פי כתב האישום, ביום שלישי שעבר לפנות בוקר הגיע הנאשם, שהינו חולה סכיזופרניה, לבית כנסת בגבעת זאב. כאשר ראה את המתלונן מגיע למקום, גמלה בלבו של הנאשם החלטה להרוג אותו בשל כך שהאמין כי מדובר בנוצרי שעליו להרוג.



הנאשם החל לצעוק לעבר המתלונן וכן הניף לעברו כיסא במטרה להשליך אותו עליו, בהמשך התנפל הצעיר על המתלונן והחל להכות אותו מכות נמרצות בבעיטות ובאגרופים לעבר ראשו, פניו, חזהו וגבו, במטרה להרוג אותו.



שכן הזעיק עזרה


לאחר מכן המותקף נפל ארצה, כשהנאשם רכן מעליו והמשיך להכות אותו בכל חלקי פלג גופו העליון. הנאשם המשיך במעשיו במשך כחצי שעה, עד שהתעייף, כאשר המתלונן שותת דם, זועק זעקות "הצילו" לעזרה ומתחנן בפני הנאשם כי יחדל ממעשיו.



כעבור כחצי שעה, הגיע למקום שכן ששמע את זעקות המתלונן. השכן שהבחין במתרחש יצא מבית הכנסת והזעיק משטרה וכן כוחות נוספים. בהמשך השתלט השכן יחד עם נוספים על הנאשם והרחיקו מהמתלונן עד להגעת כוחות משטרה למקום. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן שברים רבים בעצמות פניו, שבר בצלעות וכן דימום מהאוזניים, והוא נזקק לטיפול רפואי, לרבות אשפוז בבית החולים.



שכן הזעיק את השוטרים. צילום: ארכיון, פלאש 90
שכן הזעיק את השוטרים. צילום: ארכיון, פלאש 90