20 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, על אב שביצע שורה של עבירות מין חמורות בילדיו החורגים בעוד אשתו, שידעה על המעשים, נידונה לשנת מאסר בפועל, בגין אי מניעת המעשים.



בחודש דצמבר בשנה שעברה, במהלך עדותו של הנאשם, הצדדים הודיעו שהגיעו להסדר טיעון, אך חודשיים לאחר מכן, הנאשם חזר בו מהודאתו בעוד הסדר הטיעון עם הנאשמת אשתו, נותר בעינו. לאחר מספר חודשים נוספים, בחודש יוני, בטרם הוגשו הסיכומים לאשמה, הצדדים הודיעו כי הגיעו שוב להסדר טיעון עם הנאשם, לפיו הוא יודה בעובדות כתב האישום המתוקן.



התובעת מטעם פרקליטות מחוז ת"א, עורכת הדין רנית בר און, ציינה שהיא סבורה שיש לקבוע מתחם עונש הולם לכל כתב האישום, שהמתחם אמור להיות בין 20 ל-30 שנה ובנוסף עתרה התביעה להטיל על הנאשם פיצוי מרבי וכן מאסר על תנאי.



"באמצעות מבט בעיניים וקריאה בקפה ובכף היד"


מכתב האישום עולה כי הנאשמת התגוררה בדירתה בתל אביב יחד עם חמשת ילדיה ובסוף שנת 2009 הכירה את הנאשם. שנה לאחר מכן הוא עבר לגור איתם והתחתן עם הנאשמת. בכתב האישום צויין עוד כי בטרם עבר הנאשם להתגורר עם הנאשמת וילדיה בדירה, הוא שטח במרמה בפני בנותיה את עברן ואת עתידן, תוך הטעייתן כי הוא עושה זאת באמצעות מבט בעיניים וקריאה בקפה ובכף היד.



קרא להן לחדרן והתחזה למלאך. צילום: ארכיון אינגאימג'
קרא להן לחדרן והתחזה למלאך. צילום: ארכיון אינגאימג'



הנאשם תיכנן לבצע מעשים מיניים בבנות תוך שימוש בדמויות פיקטיביות, בדמות מלאכים או מלאך, אותם גילם על ידי שינוי קולו. במסגרת תוכניתו וכדי לרכוש את אמונן, דיבר איתן דברי תורה ודברי רוח ובעקבות כך, האמינו בנותיה של הנאשמת וכן חברה של אחת מהבנות, כי הנאשם הוא מלאך וככזה יש למלא אחר רצונותיו.



כשהמלאך היה "נכנס" לגופו הוא אנס את הבנות


בין היתר הוא נהג לקרוא לבנות מחודש אפריל ב-2010 ועד למעצרו בפברואר 2014 לחדר השינה בדירה. את חדר השינה הוא החשיך והורה לבנות לשכב במיטה ולהתכסות בשמיכה ולקרוא למלאך בדרכים שונות. אז הנאשם היה משנה את קולו ובאמתלה כי המלאך נכנס לגופו, ביצע עבירות מין במספר רב של הזדמנויות בבנות.



בכתב האישום הודגש כי "הנאשמת לא עשתה דבר כדי למנוע את מעשיו של הנאשם ולא נקטה בכל האמצעים הסבירים למנוע את עשייתו או השלמתו. כמו כן הנאשמת סייעה לנאשם בביצוע מעשים מגונים בחלק מהילדים".



את בנה של הנאשמת הוא תקף ואף נתן לו אגרוף חזק לחזה וחנק אותו וזרק עליו נעליים במהלך הלילה כשישן. הנאשם נהג לאיים על הילדים שהוא אינו כשיר למעצר וכי אם יעזו לפנות למשטרה ולהגיש נגדו תלונה הוא ישתחרר אחרי 24 שעת ויהרוג אותם כנקמה על הסגרתו. עוד הוא אמר לילדים כי אם ישב בכלא, יש לו חברים "שיטפלו בהם".



היום כאמור בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, בראשות השופטים גלעד נויטל, מאיר יפרח וגיליה רביד גזר על הנאשם 20 שנות מאסר בפועל והוא יפצה את הילדים בסכום כולל של 180 אלף שקלים בעוד הנאשמת נידונה לשנת מאסר בפועל.



התובעת, עו"ד רנית בר און, מסרה בתום הדיון: "מדובר בפרשה מזעזעת אשר במסגרתה הנאשם התחזה לדמות מלאך וביצע שורה של עבירות מין חמורות בבנותיה של אשתו ובחברה של אחת מהן. הנאשם אף ביצע מעשי התעללות קשים בחלק מהמתלוננות. אימן של המתלוננות אפשרה לנאשם את ביצוע עבירות המין, סייעה למעשה מגונה באחד מהמקרים וביצעה מעשי התעללות קשים באחת מבנותיה. הנאשם ניצל באופן בוטה וציני את האמון המלא שנתנו בו המתלוננות וביצע את העבירות בביתן, אשר היה אמור להיות מקום מבטחים עבורן".