האם יש אמת בסיפור המדהים שסיפר הבוקר (חמישי) צעיר שהגיע לתחנת המשטרה בקריית שמונה שטען בפני השוטר כי לפני ארבע שנים רצח אדם בכפר שבו התגורר באוקראינה? אחרי שגולל את סיפורו הקצר הסביר הצעיר כי מצפונו הציק לו ולכן החליט להתוודות. במקביל לבדיקה שהחלה מיד עם מסירת התמונה נעצר הצעיר והובא בפני שופט. במקביל, המשטרה תבחן את האפשרות לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית ותעביר דרישה זו לבית המשפט שיורה על כך בצו. בית משפט השלום בקריית שמונה שחרר אותו בתנאים מגבילים למעצר בית, דרש ממנו להפקיד את דרכונו ואסר עליו לצאת מהארץ.



לצד כל הפעולות הללו דיווחה משטרת ישראל לאינטרפול על המקרה וציינה בפני גורמי המשטרה הבינלאומית כי הצעיר, בן 23, מחזיק באזרחות אוקראינית וישראלית.



הצעיר סיפר לחוקרים כי התגורר לפני ארבע שנים בכפר באוקראינה ושם רצח אדם שעמו הסתכסך. בעוד בטרם גולל את סיפורו הוא אומת עם פרטי זהותו. במשטרה אמרו הבוקר כי כאשר נשאל על הנסיבות שבהן החליט להתוודות על הרצח, הסביר: "כאב לי הלב". בתום חקירתו הועבר החשוד לתא מעצר.



מחקירה ראשונה של האירוע בשיתוף עם המשטרה האוקראינית עולה כי היה מקרה של רצח באותו כפר אך מדובר ברצח שהתרחש ב-2013 בעוד הצעיר התוודה על רצח ב-2011. יחד עם זאת, אין אימות לגבי זהות הנרצח מ-2013 והאם מדובר באותו נרצח שהצעיר האוקראיני טוען כי רצח. החקירה תימשך ובית המשפט חייב את הצעיר להתייצב בכל עת לחקירה, במסגרת השחרור בתנאים מגבילים.



במשטרה הדגישו כי גרסתו של הצעיר תיבדק בכמה מישורים כשהמטרה היא לאמת בין זהות הנרצח לבין השיוך שלה לרצח שהיה ב-2013. כאמור, גם המשטרה האוקראינית הוכנסה לחקירה ורק בהמשך ניתן יהיה לקבוע בוודאות האם מדובר באדם שהשתבשה דעתו או בסיפור אמיתי שנחשף. המשטרה טוענת כי ניתן לבדוק את הסיפור בנקל שכן החשוד סיפק לא מעט פרטים על הכפר, על זהות הנרצח, על המועד וכדומה.