שחרורו המתוכנן של הרב יאשיהו פינטו שנקבע להיום (ראשון), נדחה בשלב זה עד להחלטה אחרת, בעקבות העתירה שהגישה הפרקליטות ובה היא מבקשת מבית המשפט המחוזי בלוד לבחון את שיקולי ועדת השחרורים ולבטל את החלטתה לשחרור מוקדם של הרב פינטו. הדיון בעתירה נקבע למחר בבוקר. לטענת הפרקליטות, הרב לא הצליח לשכנע מדוע מגיע לו שחרור מוקדם.


ביום שישי ערערה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי נגד החלטת ועדת השחרורים, שקבעה את שחרורו המוקדם של הרב פינטו. כאמור, הרב היה אמור להשתחרר היום מהכלא, בתום שבעה חודשי מאסר לאחר שעונשו קוצר בשל החרטה הכנה שהביע ומצבו הבריאותי.

הרב ישאיהו פינטו במשפטו. צילום: מגד גוזני, פלאש 90
הרב ישאיהו פינטו במשפטו. צילום: מגד גוזני, פלאש 90

מידע חסוי אינו מצדיק את שחרורו



הפרקליטות טענה בעתירה כי ועדת השחרורים שגתה, כאשר קבעה שהאסיר עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, חרף נסיבותיה החמורות של העבירה, יחסו של האסיר לעבירות והמידע החסוי שהונח בפניה. בנוסף לכך, נכתב כי הערכת המשטרה ביחס למשמעותו של המידע החסוי הזה והשלכותיו על מסוכנתו של הרב, לכאורה, אינה מצדיקה את שחרורו לטענת הפרקליטות.


עוד היא טענה כי בנסיבות הקיימות, החלטת ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לנתונים שהובאו בפניה ולא איזנה ביניהם איזון ראוי, ועל כן לוקה בחוסר סבירות המצדיק התערבות ערכאה שיפוטית.

בשבוע שעבר קבעה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט, כי חרף העובדה שהרב פינטו לא עבר תהליך שיקומי וטיפולי בכלא מאחר והוא שוהה בבידוד בשל מצבו הרפואי, וכן לנוכח חששו שמא ייפגע על ידי אסירים אחרים, הוא מכיר במעשיו, מביע חרטה ומוכן לשיקום מחוץ לכותלי הכלא בתוכנית שהוכנה עבורו.