הכרעות בית המשפט בעניינן אולמרט יישארו על כנן: בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את כל הערעורים בענייניו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. השופטים דחו את ערעור המדינה בתיק ראשונטרוס וכן בתיק מרכז ההשקעות שם ביקשה המדינה להחמיר את עונשו. בנוסף דחו את ערעורו של אולמרט על הרשעתו בתיק טלנסקי וקבעו שהוא ירצה עונש של שמונה חודשי מאסר שנגרו עליו, זאת לאחר שבוצע עיכוב על ביצועם. השופטים שנדרשו להחליט אם אולמרט, שעונשו בפרשת טלנסקי הוא שמונה חודשי מאסר - יזוכה, ירצה את העונש בחופף למאסרו הנוכחי על פרשת הולילנד, או בנפרד. כאמור, היום הוחלט כי אולמרט ירצה את שמונת החודשים כמתוכנן. 



בפרשת טלנסקי, שכונתה "פרשת מעטפות הכסף", קבעו שופטי בית המשפט העליון פה אחד, כי דין ערעורו של אולמרט להידחות, הן על הרשעתו והן על חומרת העונש. כזכור, בפרשה זו אולמרט זוכה "בסיבוב הראשון" בבית המשפט המחוזי, אולם בטרם הוכרע ערעור המדינה על זיכויו, הדיון הוחזר לבית המשפט המחוזי לצורך שמיעת עדותה של שולה זקן והגשת ראיות נוספות. השופט ג'ובראן, שכתב את הכרעת הדין, עמד על כך שבניגוד להתנהלותו של אולמרט "בסיבוב הראשון" בבית המשפט המחוזי, בסיבוב השני הוא בחר שלא להעיד, באופן שהותיר את גרסתה של זקן ללא מענה.



שתיקתו של אולמרט, כך נקבע, היא בעלת השלכות במישור הראייתי, ויש בה כדי לחזק את ראיות התביעה ולסייע להן. השופט קבע כי על עונש שמונה חודשי המאסר שנגזרו על ראש הממשלה לשעבר להיות מרוצה באופן מצטבר לעונש המאסר אשר הוטל על אולמרט במסגרת תיק הולילנד. זאת, הן משום שמדובר בפרשה עובדתית מובחנת ושונה מזו אשר נדונה בתיק הולילנד, והן בשל התקיימותן של נסיבות לחומרה בביצוע העבירות.



בפרשת מרכז ההשקעות, בה אולמרט הורשע בבית המשפט המחוזי בעבירה של מרמה והפרת אמונים, לאחר שהוכח כי בין השנים 2005-2003, במסגרת תפקידיו הממלכתיים, קבעו השופטים כי דין ערעור המדינה על עונשו של אולמרט להידחות.



בפרשת ראשונטורס קבעו שופטי העליון כי על בסיס חומר הראיות הקיים, לא ניתן לבסס מעבר לספק סביר את מודעותו של אולמרט לגביית הכספים העודפים מהארגונים בחו"ל למימון נסיעותיו, במהלך תקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת.



"אולמרט, אשר שימש כראש עיריית ירושלים, שר בממשלה וראש הממשלה, נידון למאסר לתקופה של למעלה משנתיים בגין עבירות של פגיעה בסדרי השלטון", חתם השופט ניל הנדל את פסק הדין. "במובנים מסוימים, ייתכן וזהו המקרה המובהק ביותר של נפילה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא... הטרגדיה איננה שייכת רק למנהיג שסרח אלא לציבור כולו. נקודת אור מסוימת בחושך הגדול היא שאין אדם מעל החוק או מתחתיו. המשפט דן את אולמרט על פי הכללים המחייבים".



שולה זקן, צילום: אבשלום ששוני
שולה זקן, צילום: אבשלום ששוני



כזכור, אולמרט החל לרצות 19 חודשי מאסר בפברואר 2016 בבית הכלא מעשיהו ברמלה, לאחר שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכים בפרשת הולילנד.



בפרשת טלנסקי הורשע אולמרט בעקבות עדותה של שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו בעבר. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי ראש הממשלה לשעבר קיבל מאות אלפי דולרים שלא כחוק מאיש העסקים משה טלנסקי, בזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת. 



את הכספים הוא קיבל במזומן ושמר בכספת אצל מקורבו, עו"ד אורי מסר, ולא דיווח עליהם מעולם. נוסף לכך, בית המשפט ימסור החלטתו בערעור המדינה בפרשת ראשונטורס, שבה זוכה אולמרט, וכן יפסוק בתיק מרכז ההשקעות, שבו קיבל מאסר על תנאי, עונש שהפרקליטות טוענת שאינו סביר. בתוך כך, אולמרט הגיש בחודש שעבר בקשה לשחרור מוקדם. ועדת השחרורים תדון בעניינו ב־25 בדצמבר.