ייסגרו תיקי החקירה שנפתחו נגד 17 חשודים במסגרת חקירת פרשת 242, המכונה "פרשת ישראל ביתנו", כך הודיע היום (חמישי) מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, דן אלדד. ההחלטה, שהתקבלה בהתאם להמלצת צוות הפרקליטים אשר ליווה את החקירה, כוללת בין היתר את ראש עיריית עפולה וראש המועצה האזורית מטה בנימין, שנחקרו באזהרה בפרשה. 16 חשודים נוספים, ביניהם חברי הכנסת לשעבר פאינה קירשנבאום וסטס מיסז'ניקוב, קיבלו לאחרונה הודעה כי יועמדו לדין בפרשה בכפוף לשימוע.



על פי הודעת הפרקליטות היום הוחלט לסגור את תיק החקירה שנפתח נגד ראש העיר עפולה, יצחק מירון, וסגנו בוריס יודיס, בין היתר, מחוסר ראיות מספיקות. בשל עילה זו הוחלט גם לגנוז את תיק החקירה שנפתח נגד רו"ח משה ליאון ונגד דניאל קריצ'מן, יו"ר החטיבה להתיישבות ולשעבר מנכ"ל משרד החקלאות. במקביל, הוחלט לסגור מחמת היעדר אשמה את תיק החקירה נגד ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה. תיק החקירה נגד מיטל פרנק-קירשנבאום, בתה של חברת הכנסת לשעבר פאינה קירשנבאום, ייסגר מחוסר ראיות ביחס לחלק מהעבירות בהן נחשדה, ובעילה של חוסר עניין לציבור.



שוחד תמורת תקציבים


בתחילת השבוע הודיעו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, כי יש תשתית ראייתית להעמיד לדין את השר לשעבר מיסז'ניקוב, סגנית השר לשעבר קירשנבאום, ובכירים בגופים ציבוריים נוספים, בגין עבירות שחיתות, ועל כן הם יוזמנו לשימוע.



סגנית השר לשעבר קירשנבאום חשודה בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. כחלק מתפקידה במפלגת ישראל ביתנו הייתה אחראית על חלוקת "הכספים הקואליציוניים" של המפלגה, עשרות מיליוני שקלים שמקורם בתקציב המדינה, ובתקופה הרלוונטית הוקצו מכוח הסכמים קואליציוניים לשליטת המפלגה. על פי החשד, קירשנבאום קיבלה טובות הנאה עבורה, באופן אישי, עבור מפלגת ישראל ביתנו ועבור מקורביה ובתמורה העבירה כספים מתוך הכספים הקואליציוניים לגופים שונים.



בין היתר חשודה קירשנבאום כי בדרך זו קיבלה שוחד מהחברה לפיתוח השומרון, מעמותת איילים, מהמועצה המקומית מטה בנימין, מעמותת עזרא, ומהרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול.



טובות ההנאה ניתנו, בין היתר, בדרך של תשלום מזומן לקירשנבאום, העברות כספים לטובת עסק שהקימה, העסקת בני משפחתה, קבלת מחשבים, טלפונים סלולריים ומכשירי חשמל יקרים אחרים, תשלום עבור טיסות לחו"ל ומלונות עבורה ועבור בני משפחתה. בנוסף הועברו על פי בקשתם של קירשנבאום ומעורבים נוספים טובות הנאה בדרך של מימון הסעות לפעילי מפלגת ישראל ביתנו, העסקתם של פעילי המפלגה בשכר חודשי, העברת כספים למקורבי המפלגה ומימון סקר עבור המפלגה.



השר לשעברמיסז'ניקוב חשוד בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, החזקה ושימוש בסם מסוכן ושיבוש מהלכי משפט. על פי החשד, בעת שכיהן בתפקיד שר התיירות, העביר מיסז'ניקוב תקציב של מיליון שקלים לטובת פסטיבל הסטודנטים באילת, ובמקביל ביקש ממארגני הפסטיבל כי יעסיקו את בת זוגו.



מארגני הפסטיבל, אשר חפצו בסיוע משרד התיירות, העסיקו את בת זוגו של השר ושילמו לה עשרות אלפי שקלים. בנוסף, חשוד מיסזניקוב כי במספר מקרים בעת ששימש בתפקיד שר התיירות במהלך אירועים רשמיים בארץ ובחו"ל, שלח את אחד מיועציו לרכוש עבורו סם מסוג קוקאין ואף השתמש בסם במהלך אותם אירועים.