הרב יאשיהו פינטו, המרצה עונש של שנת מאסר בגין שוחד, לא יזכה לשחרור מוקדם, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד קיבל היום (חמישי) את ערעורה של הפרקליטות וביטל את החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט לשחררו לאחר שבעה חודשים. 



בתגובה, עורכת הדין רותם טובול, פרקליטתו של הרב פינטו אמרה: "לצערי הרב בית המשפט הוכיח היום שקיים דין אחד לכלל הציבור ודין אחר לרב פינטו. לא הייתה כל סיבה לדחות את בקשת הערעור של הרב אשר עמד כל התנאים לשחרור מוקדם בו עומדים כל האסירים. הרב הביע חרטה עמוקה וכנה ועמד בכל תנאי השיקום הדרושים אבל לצערי האווירה הציבורית השפיעה ונכנסה לאולם הדיונים מה שאסור שיקרה".



עורכת דינו של פינטו הבהירה היום כי בכוונתם לערער לבית המשפט העליון. לדברי יעשו זאת "מתוך האמונה שיש שופטים בירושלים שם נדרוש את ליטרת הצדק המגיעה לרב כמו לכל אדם במדינת ישראל".



הרב פינטו בבית המשפט. צילום ארכיון: מגד גוזני, פלאש 90
הרב פינטו בבית המשפט. צילום ארכיון: מגד גוזני, פלאש 90



לפני ארבעה ימים נדחה שחרורו של הרב פינטו שנקבע בעקבות העתירה שהגישה הפרקליטות שביקשה לבחון את שיקולי ועדת השחרורים ולבטל את החלטתה לשחרור מוקדם של הרב פינטו. לטענת הפרקליטות, הרב לא הצליח לשכנע מדוע מגיע לו שחרור מוקדם.



לפני כשבוע ערערה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי נגד החלטת ועדת השחרורים, שקבעה את שחרורו המוקדם של הרב פינטו בתום שבעה חודשי מאסר לאחר שעונשו קוצר בשל החרטה הכנה שהביע ועקב מצבו הבריאותי. הפרקליטות טענה בעתירה כי ועדת השחרורים שגתה, כאשר קבעה שהאסיר עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, חרף נסיבותיה החמורות של העבירה, יחסו של האסיר לעבירות והמידע החסוי שהונח בפניה.



בנוסף לכך, נכתב כי הערכת המשטרה ביחס למשמעותו של המידע החסוי הזה והשלכותיו על מסוכנתו של הרב, לכאורה, אינה מצדיקה את שחרורו לטענת הפרקליטות.



עוד היא טענה כי בנסיבות הקיימות, החלטת ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לנתונים שהובאו בפניה ולא איזנה ביניהם איזון ראוי, ועל כן לוקה בחוסר סבירות המצדיק התערבות ערכאה שיפוטית. 



בשבוע שעבר קבעה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט, כי חרף העובדה שהרב פינטו לא עבר תהליך שיקומי וטיפולי בכלא מאחר והוא שוהה בבידוד בשל מצבו הרפואי, וכן לנוכח חששו שמא ייפגע על ידי אסירים אחרים, הוא מכיר במעשיו, מביע חרטה ומוכן לשיקום מחוץ לכותלי הכלא בתכנית שהוכנה עבורו.



פינטו נחשב לרב מקובל ומקורב לאנשי עסקים בכירים וקציני משטרה רבים, בהם תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, שבתפקידו האחרון שימש כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. פינטו הורשע, על פי הודאתו בהסדר טיעון, בכך שבשנת 2012 הציע לברכה שוחד בתמורה למידע על אודות חקירה שהתנהלה באותה עת נגד עמותת "חזון ישעיה" שבראשה עמד. משפחתו של ברכה, ששם קץ לחייו בעקבות הפרשה התנגדה אף היא באופן נחרץ לשחרורו של פינטו.