פרקליטות מחוז דרום הגישה השבוע 14 כתבי אישום נגד 30 בני אדם, ביניהם עורך דין, בפרשת יבוא קוקאין מדרום אמריקה וסחר בו. עורך הדין המדובר הוא זיאד כנעאן, וכתבי אישום הוגשו גם נגד בן דודו ונאשמים נוספים. כתבי האישום שהוגשו לבית המשפט המחוזי מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, יבוא וסחר בסמים, החזקת סמים ועוד. 



על פי כתבי האישום, קשרו הנאשמים קשר לייבוא סמים מסוכנים מסוג קוקאין לארץ תמורת תשלום כספי. במסגרת הפעלת סוכן סמוי ע"י ימ"ר מרכז, התחזו החוקרים לבלדרי סמים, נסעו לקולומביה ובשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות רכשו שישה ק"ג קוקאין, אותו החזירו לארץ ומסרו לחלק מהנאשמים, ביניהם לעו"ד זיאד כנעאן. את הסמים מכר עו"ד כנעאן ונאשם אחר לסוכן משטרתי תמורת כ-200 אלף שקלים. כמו כן, על פי עובדות כתב האישום, ניסו הנאשמים לייבא עשרות קילוגרמים של קוקאין תמורת מאות אלפי שקלים.



הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשות לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. כמו כן, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לקבוע כי הנאשמים הם סוחרי סמים ולהורות על חילוט רכבים, דירות וכסף של הנאשמים, בנוסף לכל עונש שיושת עליהם.