בית הדין הארצי לעבודה דחה הבוקר (שני) את בקשתה של שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, להיות צד על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שפסק פיצויים לעובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו, בגין תנאי העסקה פוגעניים. השופט קבע כי בדומה לדחיית בקשת הערעור של נתניהו בתיק מני נפתלי, גם כאן אין לה זכות עמידה, שכן היא לא הייתה צד בתביעה שהגיש אליהו. השופט חייב את נתניהו לשאת בהוצאות אליהו בהליך, בסכום של 3,000 שקל.



פסק הדין המקורי קבע כי המדינה תפצה את אליהו, שעבד במשך שנה במעונם של בני הזוג נתניהו, בסכום של 85,000 שקל. השופטת, דיתה פרוז'ינין, כתבה בהחלטתה כי "יש לקבל במלואה את טענת התובע, כי היה חשוף להעסקה פוגענית אשר באה לידי ביטוי בנזיפות, צעקות, השפלות, דרישות מוגזמות ובלתי סבירות, כי שררה במעון בתקופת עבודתו אוירה של פחד, וכי נדרש לעבוד במשך כל תקופת עבודתו במעון שעות רבות מאד".



נתניהו ביקשה לערער על ההחלטה, בין היתר בטענה כי העדים במשפט לא היו מהימנים. "באתי לכלל מסקנה שמה שקבעתי בעניין מני נפתלי בדבר זכותה של נתניהו לערער על פסק דין, שלא הייתה לו צד בערכאה הדיונית, ישים גם לענייננו", קבע השופט כאמל אבו קאעוד, והעריך כי סיכויי הערעור של נתניהו "אינם מצדיקים מתן זכות ערעור".



זוהי מפלה נוספת במאבקה של שרה נתניהו נגד משפט גיא אליהו. בקשתה כי השופטת פרוז'ינין תפסול את עצמה מלדון בתיק, מאחר ששימשה שופטת גם בתיק מני נפלתי, נדחתה אף היא.