כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד תושב טייבה, בגין גניבה מזוג קשישים סיעודיים שבהם טיפל בכפר סבא. הוא נאשם בכך שבעת שעבד אצלם גנב מביתם כסף מזומן ותכשיטים. משנודע לו שבני הזוג הגישו נגדו תלונה במשטרה, שב לביתם ביום הכיפורים, תקף אותם וגנב שרשרת זהב, שעליה תליון יקר ערך, שעבר בין דורות במשפחתם. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, בני הזוג, בשנות ה-80 לחייהם, נזקקים מזה מספר שנים לשירותי סיעוד. צאדק תאיה, בן 28, הועסק בטיפול בהם, החל מאוגוסט השנה. בחודש ספטמבר, לקח תאיה את הקשיש לחדר המקלחת והורה לו להמתין שם. בעת שהקשיש המתין, ניגש תאיה לארון בחדר השינה וגנב משם כסף בסכום של 5,000 שקלים וכן תכשיטי זהב, השייכים לבני הזוג.



הקשיש, שהבחין בגניבה, הגיש תלונה במשטרה נגד מטפלו וכן דיווח לחברת הסיעוד שהעסיקה אותו. בעקבות זאת, פוטר המטפל מעבודתו בחברה. מכתב האישום עולה כי ביום שלישי שעבר בסביבות השעה 14:00, הגיע תאיה לביתם של בני הזוג, בניסיון לשכנע את האיש לחזור בו מהתלונה. הוא פנה אליו מספר פעמים ואיים עליו כי יהרוג אותו אם לא יחזור בו.



קשישים, אילוסטרציה. צילום אילוסטרציה: אינגאימג
קשישים, אילוסטרציה. צילום אילוסטרציה: אינגאימג



בשלב מסוים ניגש הנאשם אל הקשיש, דחף אותו בחוזקה בחזהו ותלש את כיס חולצתו, בה הייתה שרשרת זהב. מדובר בשרשרת ועליה תליון, שהוא יקר ערך מבחינה כספית וסנטימנטלית – העובר מדור לדור במשפחתה של האישה, אותו הביאה מארץ מוצאה. על פי כתב האישום, תאיה נטל את השרשרת וסטר לקשיש בחוזקה.



הוא מואשם בביצוע עבירות של גניבה בידי עובד, הדחה בחקירה ושוד. מבקשת המעצר עד תום ההליכים עולה כי למטפל עבר פלילי, הכולל שתי הרשעות קודמות. האחרונה ביניהם הייתה בגין תקיפה לשם גניבה, בגינה ריצה תאיה עונש מאסר. זה לא מנע ממנו לטפל בזוג קשישים סיעודיים.