כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) נגד 13 ממשתתפי "חתונת השנאה", בגין ביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור, תמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות, החזקת נשק ועוד. כתב האישום מפרט את חלקם של כל אחד מהנאשמים בהנפת תמונות בני משפחת דוואבשה עם המילה "נקמה", ששרו שירי הסתה, נופפו בכלי נשק ועוד במהלך חתונה שהתקיימה בדצמבר 2015 בירושלים. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נוכח אופי העבירות.



הנאשמים הם יקיר אשבל (21) מיד בנימין, דניאל פינר (50) מכפר תפוח, יהוידע סוכי (21) מסוסיא, דב מורל (22) מטלמון, טל נוה (19) מיד בנימין, שמואל פיין (23) מיצהר, סיני תור (38) מרמת השרון, צבי זלטקין (19) מטלמון וכן חמישה קטינים, ששמם נאסר בפרסום. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, האירועים התרחשו במהלך חתונתו של אשבל, באולם אירועים בבירה בו נכחו כ-500 בני אדם. זמן קצר לפני החתונה, נעצרו מספר חשודים בביצוע הרצח בבית משפחת דוואבשה, בכפר דומא שבשומרון.

‎Posted by ‎facebook

פעילי ימין חוגגים בחתונה עם תמונתו של עלי דוואבשה



"חתונת השנאה", צילום מסך



באולם: נשקים, סכינים ובקבוקי תבערה


במהלך החתונה הונפו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה סעד, ריהאם והתינוק עלי ותמונת הכתובת "נקמה". כמו כן, שר אחד הנאשמים, תור, את השיר "יבנה המקדש", עם המילים "ישרף, ישרף המסגד" וכן "יתפוצץ, יתפוצץ המסגד". במהלך השמעת השיר, רקד פינר, כאשר הוא לובש חולצה עליה כתוב "אין ערבים אין פיגועים" והוא מניף בידו חולצה צהובה ועליה סמל תנועת "כך".



בנוסף לשירים ולתמונות, הניפו חלק מהנאשמים שני רובים אוטומטיים מסוג M4 ו-M16 קצר, אקדחים או חפצים הדומים לאקדחים, בקבוקי זכוכית אשר הוכנסו לתוך פייתם בדים כך שהם דימו בקבוקי תבערה וסכינים ואחדים מהרוקדים רקדו כשהם רעולי פנים. במהלך הריקוד, אחדים מהרוקדים דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דוואבשה באמצעות סכינים, אחדים אף הציתו וקרעו את התמונות, וחלק מאוחזי הנשק אף דרכו את כלי הנשק, כל זאת בעוד תור מעודד ומלהיב אותם בשיריו, ומעת לעת מחליף את מילות השיר "פלישתים" ב"פלסטין". בשיר "זוכרני נא" ובשיר "הכפירים שואגים" הוסיף את המילים "ריבונו של עולם אנחנו עוד רעבים", על מנת לשלהב את הרוקדים ולתמוך במעשיהם.



"במעשיהם המפורטים לעיל, פרסמו הנאשמים, בצוותא חדא, קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור", נכתב בכתב האישום. עו"ד יפעת פנחסי מפרקליטות מחוז ירושלים מסרה לאחר הגשת כתב האישום כי "מדובר במעשים החוצים באופן מובהק את תחום הביטוי הלגיטימי המותר לגדר תחום עבירות פליליות של הסתה".