בית הדין הצבאי בקסטינה גזר היום (חמישי) חודשיים מאסר בפועל ועוד חודש מאסר בבסיס פתוח על שני לוחמים בחטיבת הנח"ל שנשפטו על עבירה חמורה של הצתת מחסן עצים בשכם לפני כחודשיים, ללא סיבה מוצדקת. השניים, שסיימו משמרת ביטחון שוטף בגזרת שכם, החליטו להבעיר משטח עצים ליד מחסן, מה שגרם להתלקחות המחסן כולו. הם נתפסו רק לאחר שהוצאו סרטונים של המעשה מתוך מצלמת אבטחה שהיו במקום.



הבוקר דווח בגלי צה"ל כי שני הצדדים, עורכי דינם של החיילים והתביעה הצבאית, הגיעו להסדר טיעון לפיו סעיף האישום שונה מהצתה לאישום קל יותר של חריגה מסמכות עד כדי סכנת חיים. בין הצדדים נותרה מחלוקת בנוגע לתקופת המאסר שירצו השניים, ועל כך החליטו כי בית הדין הצבאי בקסטינה יכריע בנושא. בדיון שהתקיים בעניינם בראשות אלוף משנה נועה זומר, הוחלט, כאמור, לגזור עליהם חודשיים מאסר בפועל ועוד חודש מאסר בבסיס פתוח.



בחקירתם הודו השניים כי פעלו ממניע של שעמום, פזיזות, וב"רגע של טיפשות", ולא מתוך זדון. אולם, לאחר שהציתו את המחסן לא טרחו לדווח על כך לאף אחד. עסקת הטיעון התבצעה לאחר שהשניים הודו בטעות, הביעו חרטה והתנצלו על המעשה ועל הפגיעה בכבוד צה"ל.  



הביעו חרטה. צילום ארכיון: מרק ישראל סלם